Kesinlikle bir defa izlemeyle anlaşılamayacak bir film. İzlediğim rahatsız edici nadir yapımlardan. Muhafazakarlık, cinsel tercihler, dini imaj, toplumsal yapı ve dinin sömürü işlevi gibi çokuçlu bir eleştiri niteliğine sahip film. Aslında en iyi gözükenlerin bile aklından neler neler geçmiyor ki ? Kim iyi ki ?
Toplumdan soyutlanma çerçevesi altında , yine dini vaazlar eşliğinde bir sahil kasabasında cezalandırılmaları " hazmedilemeyen " bir grup ahlaksız rahibin mecburi kefareti .. Utanç verici , aldatıcı ve güçlü bir yapım .
Pablo Larrain’in yönettiği ve filmekimi kapsamında izlediğim 2015 Şili yapımı film. Film Katolik Kilisesine işbirliği, şiddet, taciz, yozlaşma ve gizli politik yalanlar ekseninde sert eleştiri getiren karanlık bir film. Eğer kimsenin üyesi olmak istemeyeceği bir kulüp varsa o da kesinlikle bu filme ismini vermiş olan bu kulüptür.
Film İncil’den alıntı yaparak, Tanrının dünyayı karanlık ve aydınlık olarak ikiye böldüğünü belirten bir dizeyle başlıyor. Filmde yönetmenin tercih ettiği ve aralarda sanki sisli bir görüntü oluşturan çekim tekniği ise filmde anlatılan olaylar ve dünyanın karanlık kısmını yansıtması açısından son derece başarılı.
Filmde, cinsel istismar gibi çeşitli suçlardan dolayı hapse gitmeleri gerekirken Katolik Kilisesinin "kutsal" ismine zarar gelmemesi için Şili kıyısında bulanan La Boca kasabasına gönderilmiş ve dış dünyadan izole olarak yaşayan dört rahibin ve onları kontrol eden rahibenin hayatlarının beşinci bir rahibin gelmesiyle nasıl değiştiği anlatılıyor. Eve... Devamı
Pablo Larrain’in yönettiği ve filmekimi kapsamında izlediğim 2015 Şili yapımı film. Film Katolik Kilisesine işbirliği, şiddet, taciz, yozlaşma ve gizli politik yalanlar ekseninde sert eleştiri getiren karanlık bir film. Eğer kimsenin üyesi olmak istemeyeceği bir kulüp varsa o da kesinlikle bu filme ismini vermiş olan bu kulüptür.
Film İncil’den alıntı yaparak, Tanrının dünyayı karanlık ve aydınlık olarak ikiye böldüğünü belirten bir dizeyle başlıyor. Filmde yönetmenin tercih ettiği ve aralarda sanki sisli bir görüntü oluşturan çekim tekniği ise filmde anlatılan olaylar ve dünyanın karanlık kısmını yansıtması açısından son derece başarılı.
Filmde, cinsel istismar gibi çeşitli suçlardan dolayı hapse gitmeleri gerekirken Katolik Kilisesinin "kutsal" ismine zarar gelmemesi için Şili kıyısında bulanan La Boca kasabasına gönderilmiş ve dış dünyadan izole olarak yaşayan dört rahibin ve onları kontrol eden rahibenin hayatlarının beşinci bir rahibin gelmesiyle nasıl değiştiği anlatılıyor. Eve gelen beşinci rahibin ölümünü soruşturmak için kilisenin gönderdiği Peder Garcia’nın gelişi evdeki beşlinin tüm düzenlerinin ve rahatlarının bozulmasına neden olur.
Peder Garcia, evin sakinlerini hor gören, küçümseyen, onlara inanmayan ve evdeki rahiplerin hala inkar ettikleri suçları için adaletle yüzleşmeleri gerektiğine inanan bir karakterdir. Ama aynı zamanda kilisenin imajına zarar gelmesini de istememektedir. Bunun için filmin sonunda evi kapatmak yerine Peder Garcia, rahipleri cezalandırmak için Sandokan (cinsel istismar kurbanı) ile ilgilenmeleriyle sonuçlanacak bir komplo hazırlar.
İzledikten sonra pişman olmayacağınız filmlerden biri. İzleyin, izlettirin.
@ebus_durak
5 yıl önce
7.7 / 10
@naksidil
7 yıl önce
7 / 10
@olanzveins
8 yıl önce
6.7 / 10
@cagdasbdy
9 yıl önce
8 / 10
Film İncil’den alıntı yaparak, Tanrının dünyayı karanlık ve aydınlık olarak ikiye böldüğünü belirten bir dizeyle başlıyor. Filmde yönetmenin tercih ettiği ve aralarda sanki sisli bir görüntü oluşturan çekim tekniği ise filmde anlatılan olaylar ve dünyanın karanlık kısmını yansıtması açısından son derece başarılı.
Filmde, cinsel istismar gibi çeşitli suçlardan dolayı hapse gitmeleri gerekirken Katolik Kilisesinin "kutsal" ismine zarar gelmemesi için Şili kıyısında bulanan La Boca kasabasına gönderilmiş ve dış dünyadan izole olarak yaşayan dört rahibin ve onları kontrol eden rahibenin hayatlarının beşinci bir rahibin gelmesiyle nasıl değiştiği anlatılıyor. Eve ... Devamı
Film İncil’den alıntı yaparak, Tanrının dünyayı karanlık ve aydınlık olarak ikiye böldüğünü belirten bir dizeyle başlıyor. Filmde yönetmenin tercih ettiği ve aralarda sanki sisli bir görüntü oluşturan çekim tekniği ise filmde anlatılan olaylar ve dünyanın karanlık kısmını yansıtması açısından son derece başarılı.
Filmde, cinsel istismar gibi çeşitli suçlardan dolayı hapse gitmeleri gerekirken Katolik Kilisesinin "kutsal" ismine zarar gelmemesi için Şili kıyısında bulanan La Boca kasabasına gönderilmiş ve dış dünyadan izole olarak yaşayan dört rahibin ve onları kontrol eden rahibenin hayatlarının beşinci bir rahibin gelmesiyle nasıl değiştiği anlatılıyor. Eve gelen beşinci rahibin ölümünü soruşturmak için kilisenin gönderdiği Peder Garcia’nın gelişi evdeki beşlinin tüm düzenlerinin ve rahatlarının bozulmasına neden olur.
Peder Garcia, evin sakinlerini hor gören, küçümseyen, onlara inanmayan ve evdeki rahiplerin hala inkar ettikleri suçları için adaletle yüzleşmeleri gerektiğine inanan bir karakterdir. Ama aynı zamanda kilisenin imajına zarar gelmesini de istememektedir. Bunun için filmin sonunda evi kapatmak yerine Peder Garcia, rahipleri cezalandırmak için Sandokan (cinsel istismar kurbanı) ile ilgilenmeleriyle sonuçlanacak bir komplo hazırlar.
İzledikten sonra pişman olmayacağınız filmlerden biri. İzleyin, izlettirin.