Anlatılan, basit anlamda çiçek-böcek hikayesinden ötedir.
Dört bir tarafı betonla çevrili olsa dahi, nefes almak için gerekli alanı bulup yeşeren şeylere doğada(duvarlarda, kaldırımlarda, sıkış-tıkış binalarda vb.) denk gelebilirsiniz. Bu karşılaşmalar mucizevi değildir sakın şaşırmayın, zaten onların topraklarındasınızdır. Söz konusu alanın kapılarının açılması Batı’dan Doğu’ya veya kentten kırsala gittikçe daha zorlaşır. Bizdeki karanlık tabloya nazaran daha yumuşak denebilecek bu örneğin Almanya’dan çıkması yine de anlamlı.
Tom Tykwer’in ilk uzun metraj filmi fazlasıyla cesur ve görünen o ki; yakın ve orta vadede anlamını yitirmeyecek bir konuyla serüvenine başlamış.
@ecosphere
4 yıl önce
8.8 / 10
Dört bir tarafı betonla çevrili olsa dahi, nefes almak için gerekli alanı bulup yeşeren şeylere doğada(duvarlarda, kaldırımlarda, sıkış-tıkış binalarda vb.) denk gelebilirsiniz. Bu karşılaşmalar mucizevi değildir sakın şaşırmayın, zaten onların topraklarındasınızdır. Söz konusu alanın kapılarının açılması Batı’dan Doğu’ya veya kentten kırsala gittikçe daha zorlaşır. Bizdeki karanlık tabloya nazaran daha yumuşak denebilecek bu örneğin Almanya’dan çıkması yine de anlamlı.
Tom Tykwer’in ilk uzun metraj filmi fazlasıyla cesur ve görünen o ki; yakın ve orta vadede anlamını yitirmeyecek bir konuyla serüvenine başlamış.
@poormf
12 yıl önce
9 / 10
bizim kadınlarımız:
korkunç ve mübarek elleri
ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle
anamız, avradımız, yarimiz
ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen
ve soframızdaki yeri
öküzümüzden sonra gelen
ve dağlara kaçırıp uğrunda hapis yattığımız
ve ekinde, tütünde, odunda ve pazardaki
ve kara sabana koşulan ve ağıllarda
ışıltısında yere saplı bıçakların
oynak, ağır kalçaları ve zilleriyle bizim olan
kadınlar,
bizim kadınlarımız"
Kadınlarımızı bu şiirdeki kadar güzel ve farklı betimleyen bir film "Ölümcül Maria"
Tutsağı olduğu dar dünyanın özgürlüğe açılan kapısı var mı?Varsa... Bedeli?
9/10