Toplumsal gerçekçi, siyasal bir film gibi görünse de sonu ile tam bir zombi filmine dönüşüyor. Birçok farklı konuya değinip bu son ile hiçbir şey diyememiş. Kalabalık sahneler fazlasıyla yapay... 50/100
Bayıldım tam bir şaheser tabii bayılmış olmam tüylerimin diken diken sinirlerim harap izlemiş olmam gerçeğini değiştirmiyor zira yaşıyoruz Kurak Günler'i bu ülke gerçeği tüm çirkinliğiyle ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi daha önce Sarmaşık filminde ülkeyi gemi metaforunda izlemiştik ama bu baştan sona tüm suç unsurları, tüm dengeler, suça ortak etme çabası adaletin köşeye kıstırılmışlığıyla dolu dolu ülke özeti olmuş bir gün bu günleri aşıp soranlara bugünleri bu filmle özetleyebiliriz umarım bu filmin hala izlenebiliyor olması bile umut ama bazı yorumlardaki sığlık sadece görüneni gören anlayışı kıt güruha da daha ne yapılsın pes dedirtti izlediğin senin ülken Türkiye bu sadece bir film değil uyan uyan karanlık günlerin yaratım gücünün sanatın sağaltımının da eşsiz bir örneği olmuş tüm emeği geçenleri yürekten kutluyorum iyi ki varlar
Zorunlu hizmette Urfa’nın bir ilçesinde çalıştığım 3 yıl ve yaşadığım her şeyin 2 saatte özetini yapmış. Post travmatik sendrom tetikledi resmen bende. Film olarak ele alındığında gidişi bu kadar güzel filme daha şık bir son beklerdim ama sürecin etkisini azaltacak şekilde kötü bir son da değildi.
asghar farhadi'de sıklıkla gördüğümüz ve çok beğendiğim bir kurgu tekniği kullanılmış. Şöyle ki:
Filmin başlarında bir önemli olay oluyor. Bu olayın öncesini ve sonrasını görüyoruz. Fakat hem olayın sonuçları hem de aslında ne olduğu zamanla çözümleniyor. Bir Ayrılık filmini ilk izlediğimde bu tekniğe dibim düşmüştü. Daha sonra forushande filmini de çok beğenmiştim. Onca zamandır bu teknikle çekilen izlediğim en iyi film Kurak Topraklar oldu.
Filmi dün netflix ten izledim. Zaten malum netflix filmiyse, bir eşcinsel teması mutlaka vardır. Şaşırmadım bu konuda. Bu tür filmleri beğenirim, sadece bazen türk toplumunun sadece eksiklerini daha çok gösterir filmlerinde diye düşünürüm. Ama bu filmdeki toplum tam olarakta biziz. Bazen bu kadar tehlikeli ola biliyoruz bizimle aynı düşünmeyenlere.
Nasil unutturdu ama asil olayi,su sorununu, sefalet icindeki halki...ahlaksizlik(?), din , secim taraflari bla bla derken son sahneye kadar ben de unutmustum.
"ya dışındasındır çemberin ya da içinde yer alacaksın"
Oluşturulan konfor alanları; kol kırılıp yen içinde kalan, her türlü pisliğin (tecavüzlerin, linçlerin, kayırmacılığın vs.) içinde eritildiği güvenli alan hissiyatının üstüne kuruluyor. Karşıdan/dışardan bakıp; yıllar içerisinde kalıtsal hale gelen bu "kültür" b.k çukurunun çarkına ışık tutan birilerinin çıkması bir nevi yaşama dair umut niteliğinde.
@poormf
8 ay önce
5 / 10
@sabiha
8 ay önce
9 / 10
@neuromancer
10 ay önce
6 / 10
Ve lütfen şu şehirden indim köye temasına doysun artık Türk sineması.
@begumincedemir
10 ay önce
8.2 / 10
@asdf_13
11 ay önce
8.5 / 10
Filmin başlarında bir önemli olay oluyor. Bu olayın öncesini ve sonrasını görüyoruz. Fakat hem olayın sonuçları hem de aslında ne olduğu zamanla çözümleniyor. Bir Ayrılık filmini ilk izlediğimde bu tekniğe dibim düşmüştü. Daha sonra forushande filmini de çok beğenmiştim. Onca zamandır bu teknikle çekilen izlediğim en iyi film Kurak Topraklar oldu.
@zenobiaa
11 ay önce
9.7 / 10
@henriette
11 ay önce
9.2 / 10
@sailormoon
11 ay önce
7 / 10
@selonat
11 ay önce
@denizdibicini
1 yıl önce
@ecosphere
1 yıl önce
8.1 / 10
Oluşturulan konfor alanları; kol kırılıp yen içinde kalan, her türlü pisliğin (tecavüzlerin, linçlerin, kayırmacılığın vs.) içinde eritildiği güvenli alan hissiyatının üstüne kuruluyor. Karşıdan/dışardan bakıp; yıllar içerisinde kalıtsal hale gelen bu "kültür" b.k çukurunun çarkına ışık tutan birilerinin çıkması bir nevi yaşama dair umut niteliğinde.