Düşler, Tutkular & Suçlar Yorumları

Düşler, Tutkular & Suçlar filmi detayları

@p666olina

1 ay önce

Oldukça değişik bir film. Gergin notalardan sakin müziklere geçen ,hem dalga geçen ,hem eleştiren, hem öven de. 
Sanata karşı gelen siyaset ve siyasete karşı gelen sanat. Film böyle başlıyor öyle bitiyor ve aşk üçgeni bu konuları birbirine bağlamak için var. Komunizm ,aşk ,güzel kadınlar ,yer yer hafiflik, alttan siyaset mesajları. Bertolucci Godard’ın filmlerine ve kişiliğine karşı aşk ile mi, saygı ile mi yoksa iğneleme ile mi yaklaşıyor, anlamak zor fakat Fransız Yeni Dalga akımına karşı boş olmadığı belli. Filmlere yaptığı göndermelerle ; şarkılar ,sahneler ,tüylerim diken diken oldu bazı yerlerde o filmleri hatırlayınca. Göndermelerin farkı ise onların apaçık olması. Bu unsurdan zevk almak için pek çok filme hakim olmak lazım ,en çok da Fransız yapımlarına. 
Her şeye rağmen film kesik kesik gibiymiş geldi bana. Bazı unsurlar ya eksikti ya aşırıya kaçıyordu. Bi yerden sonra filmle doydum ,yarısına kadar ise görselliği ve sanatsallığı ile büyülenmiştim. Sırf güzel göndermeler için i
... Devamı
Oldukça değişik bir film. Gergin notalardan sakin müziklere geçen ,hem dalga geçen ,hem eleştiren, hem öven de. 
Sanata karşı gelen siyaset ve siyasete karşı gelen sanat. Film böyle başlıyor öyle bitiyor ve aşk üçgeni bu konuları birbirine bağlamak için var. Komunizm ,aşk ,güzel kadınlar ,yer yer hafiflik, alttan siyaset mesajları. Bertolucci Godard’ın filmlerine ve kişiliğine karşı aşk ile mi, saygı ile mi yoksa iğneleme ile mi yaklaşıyor, anlamak zor fakat Fransız Yeni Dalga akımına karşı boş olmadığı belli. Filmlere yaptığı göndermelerle ; şarkılar ,sahneler ,tüylerim diken diken oldu bazı yerlerde o filmleri hatırlayınca. Göndermelerin farkı ise onların apaçık olması. Bu unsurdan zevk almak için pek çok filme hakim olmak lazım ,en çok da Fransız yapımlarına. 
Her şeye rağmen film kesik kesik gibiymiş geldi bana. Bazı unsurlar ya eksikti ya aşırıya kaçıyordu. Bi yerden sonra filmle doydum ,yarısına kadar ise görselliği ve sanatsallığı ile büyülenmiştim. Sırf güzel göndermeler için iyi puan.

@ege_undag

3 yıl önce

8 / 10

Her sinema severin mutlaka izlemesi gereken çok özel bir film. Kesinlikle underrated.

@snuekol

7 yıl önce

1 / 10

''Marjinal olmak'' akımına karşı yapılmış bir parodi bence -Sübliminal-

Keşke!

@gevende

7 yıl önce

8.5 / 10

Bu filmi karantinya almak için bi' sebeb göremedim ve karantinaya alanların profillerini inceledeikten sonra karantinaya alanların yeterince sebebi olduğu farkettim. Güzel senaryo , güzel oyunculuklar , güzel sahneler , güzel müzikler.. Gerçek filimadamı / fililmkadınlarının izlemesi için hiç bir olumsuzluk göremedim..
R

@raejiisa

8 yıl önce

8.5 / 10

film genel anlamıyla rahatsız edici bu doğru. ancak bana göre filmi izlerken etik mi değil mi algısını bırakıp kurguya odaklanılırsa filmdeki güzel ve eksik yanlar görülebilir. Bertolucci sevdiğim bir yönetmendir. filme genel anlamıyla baktığımda bizi rahatsız edecek ilişkileri işlemek istemiş diyorum ama yapılmak istenen buysa Matthew ve Theo'nun arasında bir çekim olması ve bunun üstünde durulması da gerekmez miydi? camdan giren taşla sokağa çıkmaları, Matthew'un converse ayakkabıları, yumurta kırma sahnesi çok etkileyiciydi. karakterlerin sinema sevgilerinin işlenişini sevdim. filmi izlerken neden bazı şeyler bu kadar havada kalmış karakterlerin iç dünyasına neden az girilmiş dedim ama bittikten sonra düşündüğümde böyle olmasının kesinlikle filmi daha etkileyici yaptığını anladım bu yönden Bertolucci'yi tebrik etmek gerek. ayrıca sinematografi gerçekten çok hoşuma gitti, sahnelerde verilmek istenen duygular ve mekanlar birbirine çok uyumluydu. sevdiğim ve başarılı bir film, tekrar t
... Devamı
film genel anlamıyla rahatsız edici bu doğru. ancak bana göre filmi izlerken etik mi değil mi algısını bırakıp kurguya odaklanılırsa filmdeki güzel ve eksik yanlar görülebilir. Bertolucci sevdiğim bir yönetmendir. filme genel anlamıyla baktığımda bizi rahatsız edecek ilişkileri işlemek istemiş diyorum ama yapılmak istenen buysa Matthew ve Theo'nun arasında bir çekim olması ve bunun üstünde durulması da gerekmez miydi? camdan giren taşla sokağa çıkmaları, Matthew'un converse ayakkabıları, yumurta kırma sahnesi çok etkileyiciydi. karakterlerin sinema sevgilerinin işlenişini sevdim. filmi izlerken neden bazı şeyler bu kadar havada kalmış karakterlerin iç dünyasına neden az girilmiş dedim ama bittikten sonra düşündüğümde böyle olmasının kesinlikle filmi daha etkileyici yaptığını anladım bu yönden Bertolucci'yi tebrik etmek gerek. ayrıca sinematografi gerçekten çok hoşuma gitti, sahnelerde verilmek istenen duygular ve mekanlar birbirine çok uyumluydu. sevdiğim ve başarılı bir film, tekrar tekrar izleyebilirim
C

@cimcin

10 yıl önce

9.3 / 10

Çok önce izlediğim ve izledikten hemen sonra tekrar izlediğim (etkisi bitmesin diye) nadir filmlerdendir.Bertolucci zaten yaptığı işlerle her zaman beğenimi kazanmıştır.Onun ayrıntılarda saklayıp izleyicilerin farkına varmasını beklediği müthiş sembollerini,muzu üç parçaya ayırma sahnesi,zippo çakmağı her yere sığdırabilmesi,yumurtanın kırılması çok az yönetmende bulmuşumdur.Şaşırdığım noktalardan birisi filmin beğenen sayısının çok fazlaolması; bunu da politik atmosferi ve sıradışı ilişkileri konu almasına bağlıyorum. Tabii sevmeyeni de çok hatta sapık bir film diyenler bile var. Son sözüm: Harikaydı...

@ustilago

10 yıl önce

evet dönelim hayatın gerçeklerine, ben böyle görmedim ilaç versen böyle olmaz
M

@majere

10 yıl önce

Farklı bir bakış açısı yakalayamazsanız, filmden zevk almanız zor. Çoğu sahnesi rahatsızlık verici olsa da filmden çıkarıp atmaya kalktığımızda her şeyi derinden etkiler. Yani hepsi yerli yerinde. Çoğumuza uzak olan bir kuşağın devrimine tanık olmak ise şahane. Sinemaya olan tutkunun yansıtılış biçimi ise oldukça hoş.

@gadjo

10 yıl önce

8.9 / 10

şu dialog aklımdan çıkmayacak:

"matthew: herkesin bir babası var.

theo: evet. ama tanrının olmadığı gerçeği babanın onun yerini alacağı anlamına gelmez.."

çünkü Kafka'nın da dediği gibi; "özgürlük babaya karşı gelmekle başlar"

Theo kızıl neferlerin elinde silahlar yerine kitapların; savaş yerine kültürün ikame ettiği bir film tasarısından bahsettiğinde, Matthew'ün yaptığı eleştiri kilit bir yanıttı aslında; 'hepsinin elinde tek bir kitap olacak'. Sınıf mücadelesi; sınıf bilinci; tek tipleşme; bireyselliğin bitişi. Bireysel davranan herkesin bir süre sonra 'lümpen proleter yaftası' yemesi ve muhalefet içerisindeki potansiyel merkez sağ; faşizan eğilimler... bir Amerika'lının -liberal demiyorum- ama salt sınıfsal mücadele değil aynı zamanda 'liberter' bir algı ile meseleyi ele alışı Haymarket kültürünün -kökleri amerika'da olan bir gelenek olup yaprak ve dalları ispanya iç savaşına uzanan- neden Chichago'da; Amerika'da başladığının göstergesi aslında.

sonuç itibariyle oldukça ince d
... Devamı
şu dialog aklımdan çıkmayacak:

"matthew: herkesin bir babası var.

theo: evet. ama tanrının olmadığı gerçeği babanın onun yerini alacağı anlamına gelmez.."

çünkü Kafka'nın da dediği gibi; "özgürlük babaya karşı gelmekle başlar"

Theo kızıl neferlerin elinde silahlar yerine kitapların; savaş yerine kültürün ikame ettiği bir film tasarısından bahsettiğinde, Matthew'ün yaptığı eleştiri kilit bir yanıttı aslında; 'hepsinin elinde tek bir kitap olacak'. Sınıf mücadelesi; sınıf bilinci; tek tipleşme; bireyselliğin bitişi. Bireysel davranan herkesin bir süre sonra 'lümpen proleter yaftası' yemesi ve muhalefet içerisindeki potansiyel merkez sağ; faşizan eğilimler... bir Amerika'lının -liberal demiyorum- ama salt sınıfsal mücadele değil aynı zamanda 'liberter' bir algı ile meseleyi ele alışı Haymarket kültürünün -kökleri amerika'da olan bir gelenek olup yaprak ve dalları ispanya iç savaşına uzanan- neden Chichago'da; Amerika'da başladığının göstergesi aslında.

sonuç itibariyle oldukça ince düşünülmüş dialoglar ve sahneler olduğunu düşünüyorum filmde; başarılıydı.

@yasar

10 yıl önce

6 / 10

bence tamamyıla zevk meselesi olan bi film
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL