Tanrı ve " savaşçıların " arasında amacını, tutkunluğunu kavrayamadan yönünü şaşırmış savruk kız çocuğu. Psikolojik anlamda korkunç acı bir bütün. Hiç bir şekilde şekillenememiş, doğmuş fakat henüz küçücükken kaybolmuş bir çocuk. Bu film daha iyi olabilirdi.
Böylesine önemli bir toplumsal değişime uğrayan bir ülkede toplum genelini değil küçük burjuva bir aile üzerinden bir kadının bireysel gelişimini ve bireysel özgürlüklere getirilen kısıtlamaları ele almış film. En baştan başlayan en büyük eksiklikle.
İran’da bütün kötülüklerin kaynağı gibi görülen Şah gitsin de yerine kim gelirse gelsin mantığıyla çok geniş bir anti Şahçı ittifak ile rejim değiştiriliyor. Henüz gerçek yüzünü göstermemiş "dindarlar" ile komünistler birlikte davranıyorlar. O dönemi o dönemin dinamiklerini anlamak için bu oluşumun daha çok irdelenmesi gerekirken film bunu pek de önemsemiyor. Genel toplum yapısını yansıtmaktan uzak bir aile yapısı ile içme, kıyafet, gezmek gibi bireysel özgürlükler üzerinden dar bir bakışla anlatılıyor. Bunlar elbette önemsiz değil ancak olayın siyasal ve toplumsal yapısının küçük bir parçası aslında.
"Her ’devrim’ kendi çocuklarını yer önce" diye bir söz vardır. Burada da ilk yenilenler üvey evlatlardır.(solcular)
"Kurtuluş yok tek baş... Devamı
Böylesine önemli bir toplumsal değişime uğrayan bir ülkede toplum genelini değil küçük burjuva bir aile üzerinden bir kadının bireysel gelişimini ve bireysel özgürlüklere getirilen kısıtlamaları ele almış film. En baştan başlayan en büyük eksiklikle.
İran’da bütün kötülüklerin kaynağı gibi görülen Şah gitsin de yerine kim gelirse gelsin mantığıyla çok geniş bir anti Şahçı ittifak ile rejim değiştiriliyor. Henüz gerçek yüzünü göstermemiş "dindarlar" ile komünistler birlikte davranıyorlar. O dönemi o dönemin dinamiklerini anlamak için bu oluşumun daha çok irdelenmesi gerekirken film bunu pek de önemsemiyor. Genel toplum yapısını yansıtmaktan uzak bir aile yapısı ile içme, kıyafet, gezmek gibi bireysel özgürlükler üzerinden dar bir bakışla anlatılıyor. Bunlar elbette önemsiz değil ancak olayın siyasal ve toplumsal yapısının küçük bir parçası aslında.
"Her ’devrim’ kendi çocuklarını yer önce" diye bir söz vardır. Burada da ilk yenilenler üvey evlatlardır.(solcular)
"Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiç birimiz" demek varken, filmde sürekli bireysel kurtuluş aranıyor bunun için yurtdışı deneniyor ama oranın da kurtuluş olmadığı "sokakta ölen insana bile dönüp bakılmaz" sözüyle ifadelendirilmesine karşın aynı suda ikinci kez yıkanılmaya çalışılıyor. Yani filmde kahraman kızımızın tek derdi tek başına dötü kurtarmak. Bunun mümkün olmadığını anladığında bile toplumsal davranayım, örgütleneyim, birlikten kuvvet doğar demiyor hiç. Hep bireysel düşünüyor. Bu şekildeki sonu ile film tam karantinalık ancak anlatımdaki samimiyet ve sevimlilik filmi başarılı kılıyor yoksa verdiği mesaj değil... 45/100
""Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiç birimiz...""
iyi güzel film ama başörtüsü konusunda sapıtmış bi film. zorunluluk olmasını değil direkt örtüyü kötülüyor.filmin çok guzel noktalara değinmesi ve çok mantıklı çıkarımlar yapmasından dolayı da bu ayrıntının bilerek verilmiş olduğu aşikar. bilinçaltınız kontrolünüzde ise filmi mutlaka izleyin derim
Kimimiz doğduğumuz yerleri severiz. Şanslıyızdır. Bir toplumu yok eden o toplumun yine kendisi oluyor. Düşünceler, düşünceler, düşünceler... Dünyada müslümanlığı alıp kendi çıkarlarına döndüren zihniyetlerin ülkelerini ne derece yok ettiklerini görebiliyoruz. İşin bizim tarafında olan kısmını yazmayacağım. Tartışmaya gerek yok. Burada amacım siyaset yapmak değil. Şunu bilmeliyiz. Aynı anda modern ve aynı anda dinimizi de yerine getirebiliriz. Her zaman söylüyorum " düşünün yoksa hayvanların yönetimi altında ezilirsiniz. " Doğrular için ne derece hayatların yok edildiği gerçeğini göreceksiniz bu filmde. İran'ın neden günümüz şartlarında bu derece şeriata bağlı olduğu gerçeğini. Dünyanın kültür merkezinin neden şu an her şeyiyle gericiliğe itildiğini göreceksiniz. Dini kötüye kullananları ya da kültürü desek daha doğru olur ancak cahillikten kurtularak aşabiliriz. Bu film aslında bize ders olmalı. Atam'ızın ne kadar önemli olduğunu. Düşüncelerinin ne kadar b... Devamı
Kültürün bizde yaşattıkları.
Kimimiz doğduğumuz yerleri severiz. Şanslıyızdır. Bir toplumu yok eden o toplumun yine kendisi oluyor. Düşünceler, düşünceler, düşünceler... Dünyada müslümanlığı alıp kendi çıkarlarına döndüren zihniyetlerin ülkelerini ne derece yok ettiklerini görebiliyoruz. İşin bizim tarafında olan kısmını yazmayacağım. Tartışmaya gerek yok. Burada amacım siyaset yapmak değil. Şunu bilmeliyiz. Aynı anda modern ve aynı anda dinimizi de yerine getirebiliriz. Her zaman söylüyorum " düşünün yoksa hayvanların yönetimi altında ezilirsiniz. " Doğrular için ne derece hayatların yok edildiği gerçeğini göreceksiniz bu filmde. İran'ın neden günümüz şartlarında bu derece şeriata bağlı olduğu gerçeğini. Dünyanın kültür merkezinin neden şu an her şeyiyle gericiliğe itildiğini göreceksiniz. Dini kötüye kullananları ya da kültürü desek daha doğru olur ancak cahillikten kurtularak aşabiliriz. Bu film aslında bize ders olmalı. Atam'ızın ne kadar önemli olduğunu. Düşüncelerinin ne kadar bir ülkeyi ayakta tutabileceğini görmeliyiz.
" İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahili ve harici bedhahların olacaktır. "
Bu söz her daim geçerlidir. Şu an bile. Önemli olan doğru düşünebilen kişilerin bir tarafta toplanmasıdır; çünkü demokrasilerde güç çoğunluğun elindedir. Kısacası film bize çok şey anlatıyor. Almış olduğu ödüllerden de anlaşılacağı gibi önemli bir başyapıt .
Film adını muhtemelen İran`ın 2500. kuruluş yılının kutlanacağı baştan aşağı yeniden inşaa edilip aynı zamanda Şah`ın sonunu hazırlayan yerden almıştır. Bir devrimin sonuçları animasyonla ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi herhalde.
iyidir,hoştur. Yıl itibariyle persepolis,Kasi Az Gorbehaye İrani Khabar Nadareh'e değil,Kasi Az Gorbehaye İrani Khabar Nadareh, persepolise benzer az biraz... İran'ın değişmez gerçeklerinden, İran'da bir hayli vuku bulan olayların işlenişindendir belki de o benzerlikleri.
@bunyamin42
4 yıl önce
7.3 / 10
@naksidil
4 yıl önce
@poormf
7 yıl önce
4.5 / 10
İran’da bütün kötülüklerin kaynağı gibi görülen Şah gitsin de yerine kim gelirse gelsin mantığıyla çok geniş bir anti Şahçı ittifak ile rejim değiştiriliyor. Henüz gerçek yüzünü göstermemiş "dindarlar" ile komünistler birlikte davranıyorlar. O dönemi o dönemin dinamiklerini anlamak için bu oluşumun daha çok irdelenmesi gerekirken film bunu pek de önemsemiyor. Genel toplum yapısını yansıtmaktan uzak bir aile yapısı ile içme, kıyafet, gezmek gibi bireysel özgürlükler üzerinden dar bir bakışla anlatılıyor. Bunlar elbette önemsiz değil ancak olayın siyasal ve toplumsal yapısının küçük bir parçası aslında.
"Her ’devrim’ kendi çocuklarını yer önce" diye bir söz vardır. Burada da ilk yenilenler üvey evlatlardır.(solcular)
"Kurtuluş yok tek baş ... Devamı
İran’da bütün kötülüklerin kaynağı gibi görülen Şah gitsin de yerine kim gelirse gelsin mantığıyla çok geniş bir anti Şahçı ittifak ile rejim değiştiriliyor. Henüz gerçek yüzünü göstermemiş "dindarlar" ile komünistler birlikte davranıyorlar. O dönemi o dönemin dinamiklerini anlamak için bu oluşumun daha çok irdelenmesi gerekirken film bunu pek de önemsemiyor. Genel toplum yapısını yansıtmaktan uzak bir aile yapısı ile içme, kıyafet, gezmek gibi bireysel özgürlükler üzerinden dar bir bakışla anlatılıyor. Bunlar elbette önemsiz değil ancak olayın siyasal ve toplumsal yapısının küçük bir parçası aslında.
"Her ’devrim’ kendi çocuklarını yer önce" diye bir söz vardır. Burada da ilk yenilenler üvey evlatlardır.(solcular)
"Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiç birimiz" demek varken, filmde sürekli bireysel kurtuluş aranıyor bunun için yurtdışı deneniyor ama oranın da kurtuluş olmadığı "sokakta ölen insana bile dönüp bakılmaz" sözüyle ifadelendirilmesine karşın aynı suda ikinci kez yıkanılmaya çalışılıyor. Yani filmde kahraman kızımızın tek derdi tek başına dötü kurtarmak. Bunun mümkün olmadığını anladığında bile toplumsal davranayım, örgütleneyim, birlikten kuvvet doğar demiyor hiç. Hep bireysel düşünüyor. Bu şekildeki sonu ile film tam karantinalık ancak anlatımdaki samimiyet ve sevimlilik filmi başarılı kılıyor yoksa verdiği mesaj değil... 45/100
""Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiç birimiz...""
@brknss
7 yıl önce
8.7 / 10
@sinebiyat
7 yıl önce
10 / 10
@melisa95
9 yıl önce
@zrinka
9 yıl önce
@serkanaydemir
10 yıl önce
10 / 10
Kimimiz doğduğumuz yerleri severiz. Şanslıyızdır. Bir toplumu yok eden o toplumun yine kendisi oluyor. Düşünceler, düşünceler, düşünceler... Dünyada müslümanlığı alıp kendi çıkarlarına döndüren zihniyetlerin ülkelerini ne derece yok ettiklerini görebiliyoruz. İşin bizim tarafında olan kısmını yazmayacağım. Tartışmaya gerek yok. Burada amacım siyaset yapmak değil. Şunu bilmeliyiz. Aynı anda modern ve aynı anda dinimizi de yerine getirebiliriz. Her zaman söylüyorum " düşünün yoksa hayvanların yönetimi altında ezilirsiniz. " Doğrular için ne derece hayatların yok edildiği gerçeğini göreceksiniz bu filmde. İran'ın neden günümüz şartlarında bu derece şeriata bağlı olduğu gerçeğini. Dünyanın kültür merkezinin neden şu an her şeyiyle gericiliğe itildiğini göreceksiniz. Dini kötüye kullananları ya da kültürü desek daha doğru olur ancak cahillikten kurtularak aşabiliriz. Bu film aslında bize ders olmalı. Atam'ızın ne kadar önemli olduğunu. Düşüncelerinin ne kadar b ... Devamı
Kimimiz doğduğumuz yerleri severiz. Şanslıyızdır. Bir toplumu yok eden o toplumun yine kendisi oluyor. Düşünceler, düşünceler, düşünceler... Dünyada müslümanlığı alıp kendi çıkarlarına döndüren zihniyetlerin ülkelerini ne derece yok ettiklerini görebiliyoruz. İşin bizim tarafında olan kısmını yazmayacağım. Tartışmaya gerek yok. Burada amacım siyaset yapmak değil. Şunu bilmeliyiz. Aynı anda modern ve aynı anda dinimizi de yerine getirebiliriz. Her zaman söylüyorum " düşünün yoksa hayvanların yönetimi altında ezilirsiniz. " Doğrular için ne derece hayatların yok edildiği gerçeğini göreceksiniz bu filmde. İran'ın neden günümüz şartlarında bu derece şeriata bağlı olduğu gerçeğini. Dünyanın kültür merkezinin neden şu an her şeyiyle gericiliğe itildiğini göreceksiniz. Dini kötüye kullananları ya da kültürü desek daha doğru olur ancak cahillikten kurtularak aşabiliriz. Bu film aslında bize ders olmalı. Atam'ızın ne kadar önemli olduğunu. Düşüncelerinin ne kadar bir ülkeyi ayakta tutabileceğini görmeliyiz.
" İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahili ve harici bedhahların olacaktır. "
Bu söz her daim geçerlidir. Şu an bile. Önemli olan doğru düşünebilen kişilerin bir tarafta toplanmasıdır; çünkü demokrasilerde güç çoğunluğun elindedir. Kısacası film bize çok şey anlatıyor. Almış olduğu ödüllerden de anlaşılacağı gibi önemli bir başyapıt .
İyi seyirler.
P: 10.1
@prethorian
11 yıl önce
@kahlo
11 yıl önce
sonuç olarak; her ikisi de iyidir.