Aşk Zamanı Yorumları

Aşk Zamanı filmi detayları

@emilio_barzini

1 yıl önce

8.6 / 10

Son cümleleri çok basitti fakat yine de canımı yaktı.
D

@darknatres

1 yıl önce

Wong Kar-Wai Gene gelgitleriyle beyin yaktı.

@esra2103

2 yıl önce

Şiir gibi film! 2046 filminde bu aşka atıf yapıyor işte; "Aşk zamanlama işidir." diye. Zamanlama tutmadı ve tepenin birinde, bir deliğin içinde sonsuza dek bir sır olarak saklı kaldı. İzlediğim en iyi aşk filmisin "In the mood for love"
U

@ulas_ersoy

3 yıl önce

Her şeyiyle şahane bir film. Çekinmeden kendi dünyasını yaratıp, bu dünyanın içine sizi çekme cesaretini gösteren yönetmenleri çok seviyorum. Hiç hayal etmediğiniz bir yola girip, bir duygunun içinde birkaç saat kaybolup gitmenizi sağlıyor in the mood for love. Kendinize geldiğinizde ben nasıl bir şey izledim diye merak ediyorsunuz.

@linquter

3 yıl önce

7.5 / 10

Görüntüleriyle hayranlık, hikayesiyle burukluk bıraktı içimde.

@meyziyade

3 yıl önce

bu kadar abartılan başka bir film yoktur herhalde, evet görselliği ve müzikleri gerçekten çok iyi. ancak kurgu ve senaryo açısından sınıfta kalıyor. önlerinde bir engel olmadığı için boşanıp birlikte olabilecekleri halde olmamaları romantik değil, aptalca.neyini beğenmişler, anlamadım gerçekten.

@egokterim

4 yıl önce

İnsanın içine dokunan çok naif bir film. İzlerken hüzünlenmemek, sahnelerdeki uyuma ve renklere kapılmamak elde değil. Ne kadar uzak kalsa da çift birbirine, düşünceleri ve sevgileri en deriden hissettirilmiş. Her zaman izlemiş olduğum romantik filmlerinden kendini hemen ayırdı ve bambaşka bir yere sahip oldu. Ki bence alışılagelen çoğu romantikten filmden farkını ortaya rahatlıkla koyuyor.
Vallahi anlamadım, herkes de beğenmiş ama bir ara tekrar izleyeyim.

@iorigins

5 yıl önce

Wong kar-wai, Asyanın en iyi dünyanın en cool yönetmeni.
Film binlerce aşk hikayesinden sıradan bir aşk hikayesi analtır. Bu basit hikaye Wai kamerasıyla nasıl büyülendiğini zaman ile uzamın nasıl duygusal bir atmosfere dönüştüğünü izliyoruz.
Filmin hikayesine değinmek yerine Wainin ustaca yönettiği filmin sinematografisi, müzik, ses kurgusu, renkleri ışığı, atmosferi ve mekanı nasıl kullandığından bahsetmek gerek.
Wai bu filmde diğer filmlerinin baskın özelliği olan monoloğu hiç kullanmamıştır. Bu filmle yaptığı yeni denemelerden bir tanesi; Wai göstermediği oyuncuların sadece sesini duyarız. Kimsenin olmadığı sokaklar, odaları ve koridorları görürüz.
Film için iyi okunması için bilinmesi gerekenlerden bir tanesi; Wai Çinnin en büyük şehirlerde hatta Asyanın Parisi olarak bilinen yüksek zümrenin kaldığı Şangaydan Hongkonga gelmiştir. Bu geliş Kantoon göçü sebebiyle olur.
Şangaydan gelen Wai diğer göçmen ailelerinden ziyade üst sınıf bir ailenin çocuğudur ve ailesi sanatla uğraşır.
İl
... Devamı
Wong kar-wai, Asyanın en iyi dünyanın en cool yönetmeni.
Film binlerce aşk hikayesinden sıradan bir aşk hikayesi analtır. Bu basit hikaye Wai kamerasıyla nasıl büyülendiğini zaman ile uzamın nasıl duygusal bir atmosfere dönüştüğünü izliyoruz.
Filmin hikayesine değinmek yerine Wainin ustaca yönettiği filmin sinematografisi, müzik, ses kurgusu, renkleri ışığı, atmosferi ve mekanı nasıl kullandığından bahsetmek gerek.
Wai bu filmde diğer filmlerinin baskın özelliği olan monoloğu hiç kullanmamıştır. Bu filmle yaptığı yeni denemelerden bir tanesi; Wai göstermediği oyuncuların sadece sesini duyarız. Kimsenin olmadığı sokaklar, odaları ve koridorları görürüz.
Film için iyi okunması için bilinmesi gerekenlerden bir tanesi; Wai Çinnin en büyük şehirlerde hatta Asyanın Parisi olarak bilinen yüksek zümrenin kaldığı Şangaydan Hongkonga gelmiştir. Bu geliş Kantoon göçü sebebiyle olur.
Şangaydan gelen Wai diğer göçmen ailelerinden ziyade üst sınıf bir ailenin çocuğudur ve ailesi sanatla uğraşır.
İlk birkaç sahnenin anatomisine beraber bakmak; Chan kiralayacağı eve gider ev sahibiyle görüşür, Chow da tam o evin ilanını gördüğü için gelir, tesadüfü karşı evi tutar. Bu sahnede 1 saniyeliğine göz göze gelirler.
Baka bir sahne; Evi de aynı gün taşırlar ev eşyaları karışınca ikinci kez göz göze gelinir iki cümle edilir.
Filmin altıncı dakikasında isekelet hikaye kurulmuş ve ete şekil verilmesi gerekir artık. Altıncı dakikada katta yaşayan herkes salonun ortasındaki masa başında toplanırken kamere dışardan bir gözle kapı çerçevesinden kare alırken Wai tarzını konuşuştur ve sahneye müzik ile yavaş çekim dahil olunca atmosfer bir an efsunlanır.
Başka bir sahne: Wai makarnanın satıldığı lokantanın küçük ara sokağına müzik ve yavaş çekimle dünyanın en romantik sahnesini yaratır.
İki karakter bir birlerine yaklaştıkça kendi bekar günlerindeki özlem duydukları şeyleri hatırlar ve evlilik kurumunu sorgular. Evliliği sıkıştırılmış iki insan olduklarını düşünürler. Bu gerçekle yüzleşen çift eski sevdikleri şeylere yöneler, Chow savaş dizisi yazar, Chanda okuyup akıl verir.
Filmde karakterlerin sırtını bel, el ve ayak detaylarını sık görürüz.
Wai yağmur, ışık, duman ve müziği çok iyi harmanlar.
Filmde zamanın önemini göstermek için sık sık saat kadraja alınır
Çiftimizin birbirlerine ve birbirlerine besledikleri sevgi o kadar saygı çerçevesinde devam ediyor ki tüm bu aşk dedikodulardan ve ahlak dışı bir şey yapmaktan korkma yüzünden biter. Sanırım 1960ların Hongkongunda bu evlilik dışı ilişki önemli bir nokta bu yüzden böyle.
Chow bir şeyleri değiştirmeye çabasıyla otele yerleşince, filmin bu zaman kadar akan müziği de değişir.
Filmdeki çiftin Prova yapması aslında ayrılığın nasıl acı olduğunu gösteriyor.
Çift diğer iki çift gibi olmaktan korktuğundan sürekli ilişkilerinde diken üstündedir. Chow aşık olunca kendisini kaybetmemek için ve bu imkansız aşkın umutlu olmadığını görünce 1966 Singapura gider.
Çift ayrılmadan önce bir prova yapar. Biz seyirci olarak sahnenin bir prova olmadığını öğrenene kadar büyük bir acı yaşarız. Bu sayede usta yönetmen filmde prova(yapay) ile gerçekliği iç içe geçirierek anlatıyı parçalar.
Chan, Chowu görmek için Singapura gider elbiselerine bakar, yatağında uzanır sigarasını yakar ve tekrar geri döner.
1966 Hongkong, Çift bir birlerini görme bahaneleriyle eski evlerine gider.
Ara yazı: O devir geçti, on ait hiçbir şey kalmadı artık
1966 Kamboçya: Filmde Kamboçya gösterilirken ilginç bir şekilde filmin anlatısında hiçbir yeri olmayan Kamboçya başbakanı ile ilgili bir haber verilir. Bu sahnede politik bir gönderme var mı bilmiyorum ama mesafeli anlatım, estetik mesafe koyduğunu söyleyebilirim.
Filmin sonunda doğru Chow Kamboçyada bir Budist mabedinde içinde barındırdığı sırrı bir ağacın deliğine fısıldar ve ağacın deliğini kapatır. Mabetteki tek Budist çocuğu görürüz. Ve Film şu sözlerle sonlanır o kaybolan yılları hatırladı. sanki tozlu bir pencereden bakar gibi. geçmiş görebildiği ama dokunamadığı bir şeydi ve gördüğü herşey bulanık ve belirsizdi.
Waiin filmlerinde diğer filmlerine gönderme de de bulunur. Bu filmde bir önceki filmi Fallan Angelda kadın erkekten senden bana bir iyilik yap ve filmin sonunu belirler. Aşk Zamanı filminde erkek karakterimiz ayrılık çanları çaldığında gidiş gözüktüğünde bana bir iyilik yap var der.
Wai bu filmde bir sonraki filmine de gönderme yapar; Chow otelin 2046 nolu odasında kalır.

@selmass

6 yıl önce

7.9 / 10

Film öncelikle müziği ile etkileyici, müzik yaşamın fon müziği gibi. Oyuncular çok başarılı, sade ama şık. Sahnelerin fotoğraf gibi oluşu filmin durağanlığı yanındaki iç çatışmaları güzel yansıtmış. İnsanı sakinleştiren bir film.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL