Ananı Da! Yorumları

Ananı Da! filmi detayları

@dublormike1905

3 ay önce

7.4 / 10

Didaktik bir eser

@kbrcktlbs

1 yıl önce

7.5 / 10

Yol filmi sevenler kaçırmasın 7.5/10

@hicbilemezsin

4 yıl önce

6.5 / 10

akıcı bir yol filmi. aynı zamanda gençlik filmi gibiydi. büyük ihtimalle çoğu insanın içinden geçeni sahneye yansıtmış bir film. her şeyi, korkuları, alışkanlıkları, bağlılıkları bırakıp kaçmayı istetiyor insana

@iorigins

5 yıl önce

Filmin içeriği filmin ismi kadar yerindedir.
Film aksi iki genç charrolastranun hayatı tiye almalarına odaklanır. Julio ve Tenoch yani ikili charrolastranun tesadüfü tanıştıkları Luisa ile hayatları birazcık farklı bir ivme alır.
Julio, Tenoch ve Luisa bir tatil yolculuğu başlar. Böylece filme bir yol filmi diyebiliriz çünkü belirli birkaç mekanda geçmiyor. Bu yoluculuğun varışı uydurmasyon bir koy olan Cennet Ağzıdır olacaktır. Lakin film yol ve gidilecek yerden ziyade karakterlerin yoldaki değişimleri dönüşümleri, hayat ve birbirleri karşısındaki tutumlarına odaklanır. Bu yolculuk sırasında üçlünün seksüel ilişkisi de şahit oluruz. Ayrıca yol charrolastralar için içsel sürprizlerle doludur, charrolastralar birbirlerinden sakladıkları gerçekleri itiraf eder. ama bu itiraflar kıskançlığın vesilesiyle ortaya çıkar yani saf duyguların meyvesi değildir.
Hayatın gerçekliğinden kaçış için yola çıkan gezgin charrolastralar ve Luisa hayatın asıl gerçeklikleriyle kendileriyle tanışırlar. Film
... Devamı
Filmin içeriği filmin ismi kadar yerindedir.
Film aksi iki genç charrolastranun hayatı tiye almalarına odaklanır. Julio ve Tenoch yani ikili charrolastranun tesadüfü tanıştıkları Luisa ile hayatları birazcık farklı bir ivme alır.
Julio, Tenoch ve Luisa bir tatil yolculuğu başlar. Böylece filme bir yol filmi diyebiliriz çünkü belirli birkaç mekanda geçmiyor. Bu yoluculuğun varışı uydurmasyon bir koy olan Cennet Ağzıdır olacaktır. Lakin film yol ve gidilecek yerden ziyade karakterlerin yoldaki değişimleri dönüşümleri, hayat ve birbirleri karşısındaki tutumlarına odaklanır. Bu yolculuk sırasında üçlünün seksüel ilişkisi de şahit oluruz. Ayrıca yol charrolastralar için içsel sürprizlerle doludur, charrolastralar birbirlerinden sakladıkları gerçekleri itiraf eder. ama bu itiraflar kıskançlığın vesilesiyle ortaya çıkar yani saf duyguların meyvesi değildir.
Hayatın gerçekliğinden kaçış için yola çıkan gezgin charrolastralar ve Luisa hayatın asıl gerçeklikleriyle kendileriyle tanışırlar. Filmi izlerken biz de hayatın sıcaklığını hissederiz. Bedenlerin, sözcüklerin, kişiliklerin yolda özgürleşmesine şahit oluruz.
Filmde tipik erkeklik krizleri; kıskançlık(ayrılık, aldatma, aşk) dostluk(birliktelik) seksüel dürtüler vs görürüz.
Bunun yanında ise Luisa'nın sakladığı gerçekilkten kaçma çabasına şahit oluruz.
*Son olarak filme tepeden baktığımızda üçe ayrılır. Charrolastraların ikili aşırı hayatı, Luisanın sıradan hayatı ve iki hayatın birleşmesiyle yolculuğu izleriz. Film birleşime odaklanır. Yönetmen görüntü gücüyle de birleşimi anlatmış. Üçlü sevişir ve tek yatakta birleşir. Böylece filmdeki seksüel aksiyonlara bizi hazırlar.
Filmin sonlarına doğru Lusianın kanser olduğunu öğrendiğimizde ise dönüp filmin arkasına bakarız bize kazık atmış hissi uyandırır. Lusianın onca gülüp ağlamaların altında koca bir hastalığın - boşluğun-yerine koyamayışın olduğunu öğrendiğimizde dünyamız yıkılır ve Luisanın en son sarf ettiği Hayat denizköpüğü gibidir. Bırakın kendinizi hayatın akışın sözü gelir.
Yönetmen filmin hikayesini mesafeli bir anlatım(estetik mesafe) tercih ederek anlatmış: Filmin herhangi bir yerinde film içi(diegetik) ses kesilir ve dış ses ister olay örgüsü ile bağlantılı ister bağlantısız olsun bir açıklama yapar. Bu açıklama bazen sosyojik ekonomik ya da politik bir durum üzerine, bazen karakter tanıtımı üzerine, bazen karakterlerin içsesi, bazen sahneyi açıklama, geleceği ya da geçmişi anlatma üzerine olabilir.
Böylece yönetmen filmde dönüşlülük tekniğini kullanmış böylece izleyici filme yabancılaşır ve özdeşleşme kırılmıştır. (dipnot: filmdeki dış sesin anlatım tarzını Amelieye filmindeki anlatıma benzettim)
Yönetmen kamerasını birkaç sahnede kesintisiz olarak vermiş böylece sahnenin gerçekliğini yükseltmeye çalışmış.
Filmin iskeletini ortaya çıkardığımızda Tolga Karaçelik'in son filmi Kelebeklerin bu filmden etkilendiğini söyleyebilirim.

@beriberibulue

9 yıl önce

filmin geneliyle alakası yok belki bu yorumun ama iktidar partisinin 71 yıl sonra ilk kez seçimleri kaybettiğini söyleyen cümle şimdiden hafızama kazındı. filmin ilk yarısında aralara serpiştirilen protesto gösterilerinin nedenini de anlamış olduk. halimize şükretmeliyiz bence =)

@enik_kral

10 yıl önce

7.4 / 10

---spoiler---

''hayat deniz köpüğü gibidir. bırakın kendinizi hayatın akışına...''

@cornelius

11 yıl önce

filmi beğenenler 'on the road'a da bi baksınlar derim..

@otlu_kek

11 yıl önce

insanın yola çıkasını getirten film.Tası tarağı toplayıp yola çıkalım

edit:ne eksiliyonuz lan tamam çıkmayalım yola filan evde öyle kös kös oturalım.

@horrorpheliac

11 yıl önce

Bizler için sıradışı olabilecek bir arkadaşlığın filmidir. İçerisinden bir çok anlam çıkarabilirsiniz, sonlarına doğru üzülür, kendinizde de yorumlayabileceğiniz şeylerin de olduğunu farkedersiniz. İzlenilmemesi için hiçbir neden yok. Ahlak mahlak diye yorum atanlara kanmayın efenim.

@kimliksizadam

11 yıl önce

hayatımın filmi.net! hiç sıkılmadan yıllarca izlenir bu film. sonunu bile bile, ezberleye ezberleye izlenir. dibe vuruşu anlatıyor ama öyle böyle değil, farkında olmadan dibe vuruş. farkında olmadıkları şey dibe vurdukları değil, farkında olmadıkları şey bundan zevk aldıkları.
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL