Tahnit Yorumları

Tahnit filmi detayları

@fitumi

1 yıl önce

Korkunç, mide bulandırıcı ama sürükleyici, oyunculuklar çok iyi. Sanırım etkisi baya sürecek :(

@blackbrust

1 yıl önce

7.4 / 10

İnsan dogasını sınırları olmayan taşkınlıgını eşsiz bir gerçeklikle anlatan film cannes te saatlerce alkışlanmıştı. İzlediğim en ilginç film. İnsan hayatını 3 bölüme ayırarak anlatıyor. Hazların kölesi olmuş ucube bedenler. gerçek bir dahi değilseniz özünde hayatımız bu işte. Milyarlarca insan dünya denen yerde bunu yaşıyor.

@poeticnorth

7 yıl önce

üç erkek, üç kuşak, üç dönem. muazzam bir toplum ve insan eleştirisi. yaşadığımız dönemin ve toplumun şekline bürünüyoruz, doymuyoruz. hep daha fazlasını istiyoruz. yönetmen kendi sinema diliyle bunu kafamıza, gözümüze, midemize vura vura anlatmış. yokluğun cinsel dürtülerinden, fazlalığın getirdiği açlığa. son olarakta artık ölümsüzlüğe. fakat hepsi birer beden sadistliğinden, zihinsel fetişizmden ibaret. izlemesi zor fakat anlamı büyük film.

@ustilago

7 yıl önce

9 / 10

çok sürükleyici ve çok ilğinç bir senaryo
G

@gaspar_noe

10 yıl önce

insan vücudu hem büyük bir lütuf, hem de büyük bir sorumluluk. ya onu kontrol altında tutup yaşanabilir bi hayata sahip oluyosunuz; ya da şehvet ve açgözlülük gibi insan vücudunda yaşayan -evcilleştirilmesi gereken bu vahşi iki hayvanın- tasmasını tutamıyo ve mala bağlıyosunuz. bu filmde mala bağlayan arkadaşları görüyoruz daha çok.

@yejades

10 yıl önce

İzlediğim en ilginç filmlerden biriydi benim için.

@fateless23

11 yıl önce

7 / 10

Bu tarz iğrençlikte sınır tanımayan hastalıklı psikolojilerin ürünü olan filmleri severim hatta bütün filmlerin bu kadar olmasada etkileyici sarsıcı yönleri olsun isterim. Ama hep merak etmişimdir bir insan neden böyle film çeker. Midesi dayanıklı olmayanlar izlemesin.

Yemek yeme bozukluğu olan birisi olarak kusma sahnelerinden çok etkilendim... Kendini ameliyat edip kafasını uçurduğu sahnede dilim tutuldu resmen....

@poormf

11 yıl önce

7.5 / 10

Oldukça yüksek tempoda başlayan filmiğrençliktesınır tanımıyor. Yok gibi görünen konuyu

anlamak adına aşağıda okuduğum "zbzvadie glalonaei" nin yerinde veaçıklayıcı güzel yazısına, son bölümde kapitalist sistem eleştirisi olduğuna dair gözlemim dışında eklenecek bir şey yok:

"film aşırılıkların sanatsal biçimde karikatürize edilip gösterildiği bir sepet film. içine uygun gördüğün her şeyi doldurma imkanı verir sana. sinema sanatı gösterme üzerine kuruludur, bu film de gözümüze sokarak gösteriyor her şeyi. hikaye anlatmıyor o yüzden iki kat daha gerçekçi. ateş çıkaran penis 2. dünya savaşının karikatürüdür. her karakter bir dönemi temsil ediyor. faşizm dönemiyle başlayıp "piç oğul" komünizm dönemiyle devam ediyor. macarların "gulyaskommunizmus" dedikleri ironik gulaş komünizmi dönemi, dönemin semirmiş topluluğu. (yarışmada sovyetlerin ardından ikinci oluyor macarlar) ve üçüncü dönem bu komüzimin çocuğu olan zayıf tahnitçi. komünist baba kendi beslediği kediler tarafından parçalanır, y
... Devamı
Oldukça yüksek tempoda başlayan filmiğrençliktesınır tanımıyor. Yok gibi görünen konuyu

anlamak adına aşağıda okuduğum "zbzvadie glalonaei" nin yerinde veaçıklayıcı güzel yazısına, son bölümde kapitalist sistem eleştirisi olduğuna dair gözlemim dışında eklenecek bir şey yok:

"film aşırılıkların sanatsal biçimde karikatürize edilip gösterildiği bir sepet film. içine uygun gördüğün her şeyi doldurma imkanı verir sana. sinema sanatı gösterme üzerine kuruludur, bu film de gözümüze sokarak gösteriyor her şeyi. hikaye anlatmıyor o yüzden iki kat daha gerçekçi. ateş çıkaran penis 2. dünya savaşının karikatürüdür. her karakter bir dönemi temsil ediyor. faşizm dönemiyle başlayıp "piç oğul" komünizm dönemiyle devam ediyor. macarların "gulyaskommunizmus" dedikleri ironik gulaş komünizmi dönemi, dönemin semirmiş topluluğu. (yarışmada sovyetlerin ardından ikinci oluyor macarlar) ve üçüncü dönem bu komüzimin çocuğu olan zayıf tahnitçi. komünist baba kendi beslediği kediler tarafından parçalanır, yani devrimin çocukları devrimi yerler. ve 3. kuşak sanatsal zayıf hassas oğul kendinden bir sanat eseri bir davut heykeli yaratır. yani sembolizm sanatın annesidir. şiir de sembolizmden doğmuştur. sembolizm taşıyıcıdır. her şeydir."

Anlaşılma zorluğundan dolayı yokmuş gibi görünen konusuna rağmen dekor, kostüm ve

oyunculukla birleşen kameranın mükemmel kullanımı, ayrıntılarla bezeli çekim tekniğiyle

oldukça sıradışı bir film. Siyasal söylemini hisseden ama benim gibi tam olarak anlamayan

birçok izleyici filmi değerlendirirken elleri ne düşük puan vermeye ne de yüksek puan

vermeye gitmiştir. Aldığı ortalama puan yadsınamaz görsel başarısına verilmiştir.

Başlangıçtaki yüksek temposu sonlara doğru düşse de bir kez olsun izlenmelidir. Tabii

mideniz sağlamsa... 75/100

@delahoya

11 yıl önce

7.5 / 10

Üç nesilin hikayesi ve bu üç hayatın günümüze savruluşunu anlatan harika yapım...

Ne kadar rahatsız edici sahnelere ve hikayeye sahip olsada ekran başına kitlenmeyi o kadar başarıyorki siz de film bittikten sonra nasıl izledim diyorsunuz.Hayvanlarla seks , bol kusma sahneleri vs gibi çok cesurca anlatılmış akılda kalıcı sahneler içermekte.Ne kadar basit bir film gibi görünsede anlamadığım bir çok şey var mesela üç kuşakta özellikle bedensel dille dikkat çekmesi gibi.Filmin resmi sitesinde ise filmle alakalı bir çok bilgi vardır incelenmeli diyorum...

http://www.taxidermia.hu/

@rudiger

12 yıl önce

7.1 / 10

"Şairin aşk kadehi için yaptığı tasvirin daha güzel olduğuna tamamen katılıyorum. Ya da buğulu bir nilüfer... Ya da belki amcık... Buna hiç şüphe yok."

Taxidermia Tahnit / 2006

Şehvet, açgözlülük ve kibir Üç farklı hikayenin, parçadan bütüne yaklaşım yoluyla oluşturduğu anlatısal yapı, rahatsız edici ve mide bulandırıcı. Mideniz sağlam değilse, vazgeçin, izlemeyin.

Gyorgy Palfi, Taxidermia ile ilk defa tecrübe ettiğim bir yönetmendi. Sırpski Film felaketini tecrübe etmiş biri olarak, önyargıyla yaklaştım ilkin. Fakat, Taxidermia, gerek göstergelerindeki anlam-yahut yan anlam- derinliği, gerek başta belirttiğim Inarritunun Amores Perrosu gibi parçadan bütüne yaklaşımıyla cazip bir film.

Macar sinemasının son 30 yılına damgasını vurmuş ünlü yönetmen Bela Tarrın etkileri filmde açık bir biçimde görülüyor: Örnek olarak küvet sahnesi. Bela Tarr, bir röportajında Gyorgy Palfi ve filmi Taxidermiayı değerlendirirken: Muhtemelen benim ilk dönemimde yaptığım gibi denemeler yapıyordur, sonrad
... Devamı
"Şairin aşk kadehi için yaptığı tasvirin daha güzel olduğuna tamamen katılıyorum. Ya da buğulu bir nilüfer... Ya da belki amcık... Buna hiç şüphe yok."

Taxidermia Tahnit / 2006

Şehvet, açgözlülük ve kibir Üç farklı hikayenin, parçadan bütüne yaklaşım yoluyla oluşturduğu anlatısal yapı, rahatsız edici ve mide bulandırıcı. Mideniz sağlam değilse, vazgeçin, izlemeyin.

Gyorgy Palfi, Taxidermia ile ilk defa tecrübe ettiğim bir yönetmendi. Sırpski Film felaketini tecrübe etmiş biri olarak, önyargıyla yaklaştım ilkin. Fakat, Taxidermia, gerek göstergelerindeki anlam-yahut yan anlam- derinliği, gerek başta belirttiğim Inarritunun Amores Perrosu gibi parçadan bütüne yaklaşımıyla cazip bir film.

Macar sinemasının son 30 yılına damgasını vurmuş ünlü yönetmen Bela Tarrın etkileri filmde açık bir biçimde görülüyor: Örnek olarak küvet sahnesi. Bela Tarr, bir röportajında Gyorgy Palfi ve filmi Taxidermiayı değerlendirirken: Muhtemelen benim ilk dönemimde yaptığım gibi denemeler yapıyordur, sonradan kendini geliştirecektir yorumunda bulunmuş ve haklılık payı da var. Ama yine de filmi sadece deneysel sinema içinde değerlendirmek yanlış olacaktır.

Puan: 7.1
SPOILER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL