Bu film aklıma Umut Sarıkaya nın bir karikatürünü getirdi. Anarsizm için ' sığır gibi yaşayalım yiyip içip sıçalım tuttuğunuz da bip bu mu yani' diyordu bakunine adam. Komik bir film olmuş kanımca, beğenmedim efendim.
Fakir, yalnız, mutsuz ama umutlu insanların öyküsü anlatılır komünal yaşamın sürdüğü bir evde. Evin yeni misafirleri olur zorunlu olarak ve hiç bir şey eskisi gibi olmaz artık. Ne komünizm katı kurallar bütünüdür ne aşkta sınır vardır. İsveç'te de yaşıyor olsanız, paylaşımın yarin yanağından gayrısı mübahtır.
Çocukların masumca isteğine sığınılarak tv nin gelişi ve eve giren et ile başlayan yozlaşma gittikçe "normalleşen" insanlara dönüşmenin önünü de açar.
Bir de tutucu yaşamlarına karşın engelleyemedikleri merak duygusuyla hanemizi gözetleyen komşularımız vardır yapamadıklarının burukluğunu yaşayan.
Farklılıklara tahammül ediş ve paylaşımı öne çıkarmasıyla olumlu, ilişkileri "normalleştirmesiyle" olumsuz söylemi olan bir film. Yaşama seyirci kalmayın siz de bir tekme atın topa...
@fruit_fly
11 yıl önce
@poormf
13 yıl önce
7.1 / 10
Fakir, yalnız, mutsuz ama umutlu insanların öyküsü anlatılır komünal yaşamın sürdüğü bir evde. Evin yeni misafirleri olur zorunlu olarak ve hiç bir şey eskisi gibi olmaz artık. Ne komünizm katı kurallar bütünüdür ne aşkta sınır vardır. İsveç'te de yaşıyor olsanız, paylaşımın yarin yanağından gayrısı mübahtır.
Çocukların masumca isteğine sığınılarak tv nin gelişi ve eve giren et ile başlayan yozlaşma gittikçe "normalleşen" insanlara dönüşmenin önünü de açar.
Bir de tutucu yaşamlarına karşın engelleyemedikleri merak duygusuyla hanemizi gözetleyen komşularımız vardır yapamadıklarının burukluğunu yaşayan.
Farklılıklara tahammül ediş ve paylaşımı öne çıkarmasıyla olumlu, ilişkileri "normalleştirmesiyle" olumsuz söylemi olan bir film. Yaşama seyirci kalmayın siz de bir tekme atın topa...
70/100
@khresimos
15 yıl önce
6.8 / 10
komün düşüncesi güzel ama bu insanlar birbirlerine bile katlanamıyorlar ki..