Neden bu kadar beğenilmediğini anlamadım. Yarı belgesel tadında, anlatım biçmi ve kurgusu biraz karmaşık ama bunlar eksi sayılmaz. Filmde yoğun bir emek ve güçlü bir anlatı var. Odaklanmak adına fazla uzun olduğunu kabul ediyorum ama kesinlikle vakit kaybı diyenlere aldırmayın. IMDB'nin saçmalık olduğunu kanıtlamak istesem bu filmi gösterirdim. Hem sinefil üyeleri, hem IMDB hem de ekşideki sanat sepet tayfa filmden nefret etmiş.
Gaugamela savaşı sahneleri antik bir savaşta yaşanabilecek her şeyi gerçekçi bir şekilde yansıtmış. Bana sorarsanız en gerçekçi savaş sahnelerinden birisi (hem de animasyon desteği kullanılmamış)
Görsel zenginlik üst boyutta. Manzaralar, zırhlar, dönem giysileri, iç mekanlar son derece gerçekçi.
Dönemin politik arka planını başarılı bir şekilde anlatabilmiş. Ha tabi batılı tarih şemasına göre algı oluşturulmuş orası ayrı tartışılır. Sonuçta filmi yapanlar batılı.
Epik-destansı bir film olmadığı için insanları heyecanlandırmamış olabilir. Film son derece g... Devamı
Neden bu kadar beğenilmediğini anlamadım. Yarı belgesel tadında, anlatım biçmi ve kurgusu biraz karmaşık ama bunlar eksi sayılmaz. Filmde yoğun bir emek ve güçlü bir anlatı var. Odaklanmak adına fazla uzun olduğunu kabul ediyorum ama kesinlikle vakit kaybı diyenlere aldırmayın. IMDB'nin saçmalık olduğunu kanıtlamak istesem bu filmi gösterirdim. Hem sinefil üyeleri, hem IMDB hem de ekşideki sanat sepet tayfa filmden nefret etmiş.
Gaugamela savaşı sahneleri antik bir savaşta yaşanabilecek her şeyi gerçekçi bir şekilde yansıtmış. Bana sorarsanız en gerçekçi savaş sahnelerinden birisi (hem de animasyon desteği kullanılmamış)
Görsel zenginlik üst boyutta. Manzaralar, zırhlar, dönem giysileri, iç mekanlar son derece gerçekçi.
Dönemin politik arka planını başarılı bir şekilde anlatabilmiş. Ha tabi batılı tarih şemasına göre algı oluşturulmuş orası ayrı tartışılır. Sonuçta filmi yapanlar batılı.
Epik-destansı bir film olmadığı için insanları heyecanlandırmamış olabilir. Film son derece gerçekçi olduğundan dolayı tarihe ilgisi olmayanlar çok sıkılmış doğal olarak. Ama sırf sizin ilginiz ve bilginiz yok diye çöp edemeyiz kardeşim güzelim filmi. 3 saat 33 dakikalık uncut versiyonunu tavsiye ederim. Ha izlemeden önce ufak da olsa Makedon krallığını, 2. Philip'i, Yunan felsefesini, İskender'i, Pers medeniyetini ve Helenistik çağı araştırmanızı öneririm...
İki ileri bir geri, bir ileri üç geri gidişlerle akıcılıktan oldukça uzak , anlaşılmayı zorlaştıran bir anlatıma sahip fim. Kurgu berbat yani. Büyük İskender deyince ilk akla gelenlerden biri İskenderiye Kütüphanesidir. Bu kadar uzun süreli filmde adı geçiyor ama kendisi geçemiyor bu kütüphanenin. Ve dahi tarih kitaplarından öğrendiğimiz kadarıyla tıbba ve botaniğe ilişkin ilgisine de hiç değinilmemiştir.
Durduğun tarafa bağlı olarak sen bir yeri alırsan adı "fetih", birileri senin topraklarını alırsa adının "işgal" olduğu dünyada Büyük İskender halkının refahı, serbest dolaşım ve medeniyet götürme adına yerel halkları öldürüp talan ediyor. Ve bu bize çok olumlu bir meziyetmiş gibi sunuluyor. O dönemin gerçeği bu denilecektir hemen. Keşke başka bir dünya mümkün temalı filmler çekilse. Militarizm bu denli pohpohlanmasa.
Filmde yer alan erkek karakterlerin neredeyse herhangi biri Colin Farrell yerine Alexander'ı oynamış olsaydı daha çok yakışırdı. Colin Farrell bu rol için zayıf kalmı... Devamı
İki ileri bir geri, bir ileri üç geri gidişlerle akıcılıktan oldukça uzak , anlaşılmayı zorlaştıran bir anlatıma sahip fim. Kurgu berbat yani. Büyük İskender deyince ilk akla gelenlerden biri İskenderiye Kütüphanesidir. Bu kadar uzun süreli filmde adı geçiyor ama kendisi geçemiyor bu kütüphanenin. Ve dahi tarih kitaplarından öğrendiğimiz kadarıyla tıbba ve botaniğe ilişkin ilgisine de hiç değinilmemiştir.
Durduğun tarafa bağlı olarak sen bir yeri alırsan adı "fetih", birileri senin topraklarını alırsa adının "işgal" olduğu dünyada Büyük İskender halkının refahı, serbest dolaşım ve medeniyet götürme adına yerel halkları öldürüp talan ediyor. Ve bu bize çok olumlu bir meziyetmiş gibi sunuluyor. O dönemin gerçeği bu denilecektir hemen. Keşke başka bir dünya mümkün temalı filmler çekilse. Militarizm bu denli pohpohlanmasa.
Filmde yer alan erkek karakterlerin neredeyse herhangi biri Colin Farrell yerine Alexander'ı oynamış olsaydı daha çok yakışırdı. Colin Farrell bu rol için zayıf kalmış. Filmdeki tek olumluk Val Kilmer in kral Philip'i başarıyla canlandırması... 45/100
Colin Farrell,bu role uymamış sanki..Birkaç noktada iyi rol yapmış ama genel anlamda sırıtıyor.. Filmde sanki özellikle İskender’in özel hayatından bahsedilmiş..Niye bu konuya bu kadar ’’vurgu’’ yapıldığı da anlamsız..Zaten bu yüzden filme dava filan da açılmış..İskender eşcinsel mi,değil mi;filmi izlerken bunu düşünmemiz isteniyor..Colin’de muallakta kalmış..Eşcinsel gibi rol yaparken,bir anda acımasız bir askeri lidere dönüşüyor filan..
Filmdeki flashbacklerde çok kötü..Sürekli bir ileri,bir geri yapılıyor..Yönetmen Oliver Stone çok kötü..Savaş sahneleri de olmamış..Gaugamela Savaşı çok daha uzun ve görkemli/gerilimli çekilebilirdi..
Umarım yakın zamanda çok daha kaliteli bir İskender filmi çekilir,çekilmeli de..
Çok kötü bir film değil bence fakat kurgusu ve işleyişi çok kötü. Lineer bir olay örgüsüyle anlatılsaydı film daha başarılı olurdu. Hikaye çok kesik kesik anlatılıyor, bir 10 yıl öncesini anlatıyor bir 5 yıl sonrasını, sonra 40 yıl öncesi falan derken üç buçuk saatlik film eziyet gibi geliyor bir yerden sonra. Bu öncesi-sonrası olayı o kadar abartılmış ki herşey birbirine karışıyor ayrıca. Hangi olay, ne zaman olmuş tam anlaşılmıyor.
@ozanhancer
4 ay önce
10 / 10
Gaugamela savaşı sahneleri antik bir savaşta yaşanabilecek her şeyi gerçekçi bir şekilde yansıtmış. Bana sorarsanız en gerçekçi savaş sahnelerinden birisi (hem de animasyon desteği kullanılmamış)
Görsel zenginlik üst boyutta. Manzaralar, zırhlar, dönem giysileri, iç mekanlar son derece gerçekçi.
Dönemin politik arka planını başarılı bir şekilde anlatabilmiş. Ha tabi batılı tarih şemasına göre algı oluşturulmuş orası ayrı tartışılır. Sonuçta filmi yapanlar batılı.
Epik-destansı bir film olmadığı için insanları heyecanlandırmamış olabilir. Film son derece g ... Devamı
Gaugamela savaşı sahneleri antik bir savaşta yaşanabilecek her şeyi gerçekçi bir şekilde yansıtmış. Bana sorarsanız en gerçekçi savaş sahnelerinden birisi (hem de animasyon desteği kullanılmamış)
Görsel zenginlik üst boyutta. Manzaralar, zırhlar, dönem giysileri, iç mekanlar son derece gerçekçi.
Dönemin politik arka planını başarılı bir şekilde anlatabilmiş. Ha tabi batılı tarih şemasına göre algı oluşturulmuş orası ayrı tartışılır. Sonuçta filmi yapanlar batılı.
Epik-destansı bir film olmadığı için insanları heyecanlandırmamış olabilir. Film son derece gerçekçi olduğundan dolayı tarihe ilgisi olmayanlar çok sıkılmış doğal olarak. Ama sırf sizin ilginiz ve bilginiz yok diye çöp edemeyiz kardeşim güzelim filmi. 3 saat 33 dakikalık uncut versiyonunu tavsiye ederim. Ha izlemeden önce ufak da olsa Makedon krallığını, 2. Philip'i, Yunan felsefesini, İskender'i, Pers medeniyetini ve Helenistik çağı araştırmanızı öneririm...
@poormf
2 yıl önce
4.5 / 10
Durduğun tarafa bağlı olarak sen bir yeri alırsan adı "fetih", birileri senin topraklarını alırsa adının "işgal" olduğu dünyada Büyük İskender halkının refahı, serbest dolaşım ve medeniyet götürme adına yerel halkları öldürüp talan ediyor. Ve bu bize çok olumlu bir meziyetmiş gibi sunuluyor. O dönemin gerçeği bu denilecektir hemen. Keşke başka bir dünya mümkün temalı filmler çekilse. Militarizm bu denli pohpohlanmasa.
Filmde yer alan erkek karakterlerin neredeyse herhangi biri Colin Farrell yerine Alexander'ı oynamış olsaydı daha çok yakışırdı. Colin Farrell bu rol için zayıf kalmı ... Devamı
Durduğun tarafa bağlı olarak sen bir yeri alırsan adı "fetih", birileri senin topraklarını alırsa adının "işgal" olduğu dünyada Büyük İskender halkının refahı, serbest dolaşım ve medeniyet götürme adına yerel halkları öldürüp talan ediyor. Ve bu bize çok olumlu bir meziyetmiş gibi sunuluyor. O dönemin gerçeği bu denilecektir hemen. Keşke başka bir dünya mümkün temalı filmler çekilse. Militarizm bu denli pohpohlanmasa.
Filmde yer alan erkek karakterlerin neredeyse herhangi biri Colin Farrell yerine Alexander'ı oynamış olsaydı daha çok yakışırdı. Colin Farrell bu rol için zayıf kalmış. Filmdeki tek olumluk Val Kilmer in kral Philip'i başarıyla canlandırması... 45/100
@mizantropist
6 yıl önce
6.2 / 10
Filmde sanki özellikle İskender’in özel hayatından bahsedilmiş..Niye bu konuya bu kadar ’’vurgu’’ yapıldığı da anlamsız..Zaten bu yüzden filme dava filan da açılmış..İskender eşcinsel mi,değil mi;filmi izlerken bunu düşünmemiz isteniyor..Colin’de muallakta kalmış..Eşcinsel gibi rol yaparken,bir anda acımasız bir askeri lidere dönüşüyor filan..
Filmdeki flashbacklerde çok kötü..Sürekli bir ileri,bir geri yapılıyor..Yönetmen Oliver Stone çok kötü..Savaş sahneleri de olmamış..Gaugamela Savaşı çok daha uzun ve görkemli/gerilimli çekilebilirdi..
Umarım yakın zamanda çok daha kaliteli bir İskender filmi çekilir,çekilmeli de..
@hrarchon
7 yıl önce
@pinarskywalker
11 yıl önce
@winternight
16 yıl önce
5.5 / 10
@lazare_carnot
17 yıl önce
@black
18 yıl önce
2.5 / 10