Ne kadar moralim bozuk olursa olsun bir Woody Allen filmi izleyince yüzümde gülümseme oluyor bence Woody Allen en büyük derdi Ölüm ve Aşk bu filmde de Ölüm ve aşkı çok güzel şekilde anlatıp onunla dalga geçiyor.
Her ne kadar görüşlerine katılmıyor olmasam da, serileri yapılan onca salak bilim kurgu filmini izleyeceğime bunu izlerim. Herkesin kendi fikirleri doğrultusunda bir şeyler çıkarabileceği bir film.
woody allen’in en saçma işi olabilir. sırf her sahnede rastgele, alakalı alakasız gönderme yapıyor diye filme güzel demek garip. komedi seviyesi recep ivedik tadında, ki buna gülenler bile varmış. tek olumlu yanı 1 saat 20 dakika sürmesi.
Irkçı, homofobik ve özellikle pedofili esprilerinden hoşlanıyorsanız bu film tam size göre. Aksi takdirde benim gibi mideniz bulanacaktır. Bu filmi izledikten sonra Woody Allen’ın üvey kızına tecavüz ettiğine inanmaya başladım. 12 yaşındaki kızlarla grup seks esprileri yapan birinin bunu gerçeğe dönüştürmesi şaşılacak şey değildir!
- Ya, ipe sapa gelmez bir şeyin etrafında dolanan bir sürü saçma insansak?
- Ama Tanrı yoksa, hayatın bir anlamı olmaz. Niçin yaşamayadevam ediyorsun? Niçin intihar etmiyorsun?
- İşi histeriye dökmeyelim. Ben yanıIıyor olabilirim. Beynimi dağıtıp, ertesi gün gazetelerde bir şey bulduklarını okumaktan nefret ederim.
- Boris, sana ne kadar saçma düşündüğünü göstereceğim.Tamam, diyelim ki Tanrı yok ve herkes her istediğini yapmakta tamamen özgür. Bu durumda, bir insanı öldürmeni ne engelleyecek?
- Cinayet, ahlaksızlıktır!
- Ahlaksızlık, özneldir.
- Evet ama öznellik, nesneldir.
- Mantıklı algılamayla yaklaşırsan olamaz.
- Algılama, mantıklı olmaz.Özünde sezinleme vardır.
- Ama bir sistemin ya da olayın önceki ilişkisinin taktiri, eşyanın kendisine ait veya tabiatında bulunan ya da olabilecek olan abstrakt ya da ampirik kavramla tezat olan mantıksal, metafizik bir olgunun ... Devamı
- Sonja, ya Tanrı yoksa?
- Boris Dimitrovitch, şaka mı yapıyorsun?
- Ya, ipe sapa gelmez bir şeyin etrafında dolanan bir sürü saçma insansak?
- Ama Tanrı yoksa, hayatın bir anlamı olmaz. Niçin yaşamayadevam ediyorsun? Niçin intihar etmiyorsun?
- İşi histeriye dökmeyelim. Ben yanıIıyor olabilirim. Beynimi dağıtıp, ertesi gün gazetelerde bir şey bulduklarını okumaktan nefret ederim.
- Boris, sana ne kadar saçma düşündüğünü göstereceğim.Tamam, diyelim ki Tanrı yok ve herkes her istediğini yapmakta tamamen özgür. Bu durumda, bir insanı öldürmeni ne engelleyecek?
- Cinayet, ahlaksızlıktır!
- Ahlaksızlık, özneldir.
- Evet ama öznellik, nesneldir.
- Mantıklı algılamayla yaklaşırsan olamaz.
- Algılama, mantıklı olmaz.Özünde sezinleme vardır.
- Ama bir sistemin ya da olayın önceki ilişkisinin taktiri, eşyanın kendisine ait veya tabiatında bulunan ya da olabilecek olan abstrakt ya da ampirik kavramla tezat olan mantıksal, metafizik bir olgunun içinde mevcuttur.
- Evet, bunu defalarca söyledim.
- Boris, Tanrı’ya inanmalıyız.
- Ancak bir mucize görürsem!
Bu kadar hiciv dolu ve bu kadar absürt sahneyi bir arada nadiren görürsünüz.
Chaplin göndermesi de enfesti.
Ek olarak yönetmen diğer filmlerindeki gibi (Match Point-yükseklik korkusu, Annie Hall-köpek korkusu, Play it Again Sam-güneş ışığı ve köpek korkusu vs. vs.) birkaç korkusunu (ölüm ve mikrop korkuları gibi) ilginç sahnelerle izleyiciye göstermeye çalışmış.
Sinemanın özel ve kişisel bir anlatım aracı olarak ne kadar muhteşem kullanılacağını göreceğiniz bir film. Rus edebiyatından tutun da sinema tarihinin önemli yapıtlarına kadar bize her zaman kült olarak sunulan eserlere göndermelerle dolu bir film. Gülmekten yarıldım.
Potemkin Zırhlısı’nın meşhur aslan heykeli sahnelerine bir gönderme de var filmde. Rus halkının uyanış sürecini simgeleyen bu üç aslan heykelinden sonuncusu yorgunluktan bayılmak üzere bir aslan olarak değiştirilmiş filmde. Kullanıldığı yere de cuk oturmuş.
Filmi yıllar önce CNBC-E’de izlemiştim. O zamanlar sinemayla alakam şimdikinin yüzde biri kadardı, Hababam Sınıfı vs. Türk filmleri idi kültürüm. Nasıl olduysa, izlemeye başladım. Allen’ın kendisiyle dalga geçer hali hoşuma gitmişti, filmin sonu ise aklıma kazındı. Şimdi bazı karelere bakıyorum, Bergman göndermeleri gırla gidiyor yani açıp izlesem alacağım zevk daha fazla olacak büyük ihtimal. Ama hala özel bir yerde olduğundan, izleyip tüketmek istemiyorum belki.
@neuromancer
2 yıl önce
@yigithan300
4 yıl önce
8.4 / 10
@tambenlik
11 yıl önce
izlediğim için mutlu olmadığım gibi pişman da değilim. (işte bunlar hep şiir)
@anasumiobalatu
11 yıl önce
7.5 / 10
@paez
12 yıl önce
5.2 / 10
@nickimyokbenim
13 yıl önce
1 / 10
@surgeon
13 yıl önce
9.7 / 10
- Boris Dimitrovitch, şaka mı yapıyorsun?
- Ya, ipe sapa gelmez bir şeyin etrafında dolanan bir sürü saçma insansak?
- Ama Tanrı yoksa, hayatın bir anlamı olmaz. Niçin yaşamayadevam ediyorsun? Niçin intihar etmiyorsun?
- İşi histeriye dökmeyelim. Ben yanıIıyor olabilirim. Beynimi dağıtıp, ertesi gün gazetelerde bir şey bulduklarını okumaktan nefret ederim.
- Boris, sana ne kadar saçma düşündüğünü göstereceğim.Tamam, diyelim ki Tanrı yok ve herkes her istediğini yapmakta tamamen özgür. Bu durumda, bir insanı öldürmeni ne engelleyecek?
- Cinayet, ahlaksızlıktır!
- Ahlaksızlık, özneldir.
- Evet ama öznellik, nesneldir.
- Mantıklı algılamayla yaklaşırsan olamaz.
- Algılama, mantıklı olmaz.Özünde sezinleme vardır.
- Ama bir sistemin ya da olayın önceki ilişkisinin taktiri, eşyanın kendisine ait veya tabiatında bulunan ya da olabilecek olan abstrakt ya da ampirik kavramla tezat olan mantıksal, metafizik bir olgunun ... Devamı
- Boris Dimitrovitch, şaka mı yapıyorsun?
- Ya, ipe sapa gelmez bir şeyin etrafında dolanan bir sürü saçma insansak?
- Ama Tanrı yoksa, hayatın bir anlamı olmaz. Niçin yaşamayadevam ediyorsun? Niçin intihar etmiyorsun?
- İşi histeriye dökmeyelim. Ben yanıIıyor olabilirim. Beynimi dağıtıp, ertesi gün gazetelerde bir şey bulduklarını okumaktan nefret ederim.
- Boris, sana ne kadar saçma düşündüğünü göstereceğim.Tamam, diyelim ki Tanrı yok ve herkes her istediğini yapmakta tamamen özgür. Bu durumda, bir insanı öldürmeni ne engelleyecek?
- Cinayet, ahlaksızlıktır!
- Ahlaksızlık, özneldir.
- Evet ama öznellik, nesneldir.
- Mantıklı algılamayla yaklaşırsan olamaz.
- Algılama, mantıklı olmaz.Özünde sezinleme vardır.
- Ama bir sistemin ya da olayın önceki ilişkisinin taktiri, eşyanın kendisine ait veya tabiatında bulunan ya da olabilecek olan abstrakt ya da ampirik kavramla tezat olan mantıksal, metafizik bir olgunun içinde mevcuttur.
- Evet, bunu defalarca söyledim.
- Boris, Tanrı’ya inanmalıyız.
- Ancak bir mucize görürsem!
Bu kadar hiciv dolu ve bu kadar absürt sahneyi bir arada nadiren görürsünüz.
Chaplin göndermesi de enfesti.
Ek olarak yönetmen diğer filmlerindeki gibi (Match Point-yükseklik korkusu, Annie Hall-köpek korkusu, Play it Again Sam-güneş ışığı ve köpek korkusu vs. vs.) birkaç korkusunu (ölüm ve mikrop korkuları gibi) ilginç sahnelerle izleyiciye göstermeye çalışmış.
Woody sen kocaman bir çılgınsın!!!
@tutaste
16 yıl önce
9 / 10
Potemkin Zırhlısı’nın meşhur aslan heykeli sahnelerine bir gönderme de var filmde. Rus halkının uyanış sürecini simgeleyen bu üç aslan heykelinden sonuncusu yorgunluktan bayılmak üzere bir aslan olarak değiştirilmiş filmde. Kullanıldığı yere de cuk oturmuş.
@paradigma
17 yıl önce
8 / 10