Bir yönetmen ve bir senarist güçlerini birleştirip bir senaryo yazmaya başlar. Amaçları projelerini bir yapımcıya gösterip onayını almaktır. ?Köpek ve Fahişe? adını taşıyan proje bilgisayarın azizliğine uğrayarak tamamen silinir!
Projeyi tekrar baştan yazamayacağını anlayan sinemacılar yeni bir proje oluşturmaya başlar. Bu, bir salgını konu edinen farklı bir korku filmdir. Yeni senaryo gelişirken yaşadıkları şehirde benzer bir salgın da giderek yayılmaya başlar?
Trıer?in ikinci filmi;Avrupa üçlemesinin ikinci basamağında duran Salgını görsel-işitsel noktadan, gerek metinsel anlatımının takip edilmesi gerçekten kolay değil. Bu artık alışkan olduğumuz Trıer yabancılaştırılamasının diğer bir şekli?
Trıer: ?Film dediğin, pabucuna kaçmış taş gibi olmalı!? bu söz Trıer sinemasının üstüne cuk diye oturuyor.Kurmaca içinde kurmaca yaratırken salgına maruz kalan kızın cinnet geçirdiği sahne hem rahatsız edici hemde şok etkisi yaratıyor seyircide. ?Ekspresyonizm? (dışavurumculuk) kavramı ile o... Devamı
Bir yönetmen ve bir senarist güçlerini birleştirip bir senaryo yazmaya başlar. Amaçları projelerini bir yapımcıya gösterip onayını almaktır. ?Köpek ve Fahişe? adını taşıyan proje bilgisayarın azizliğine uğrayarak tamamen silinir!
Projeyi tekrar baştan yazamayacağını anlayan sinemacılar yeni bir proje oluşturmaya başlar. Bu, bir salgını konu edinen farklı bir korku filmdir. Yeni senaryo gelişirken yaşadıkları şehirde benzer bir salgın da giderek yayılmaya başlar?
Trıer?in ikinci filmi;Avrupa üçlemesinin ikinci basamağında duran Salgını görsel-işitsel noktadan, gerek metinsel anlatımının takip edilmesi gerçekten kolay değil. Bu artık alışkan olduğumuz Trıer yabancılaştırılamasının diğer bir şekli?
Trıer: ?Film dediğin, pabucuna kaçmış taş gibi olmalı!? bu söz Trıer sinemasının üstüne cuk diye oturuyor.Kurmaca içinde kurmaca yaratırken salgına maruz kalan kızın cinnet geçirdiği sahne hem rahatsız edici hemde şok etkisi yaratıyor seyircide. ?Ekspresyonizm? (dışavurumculuk) kavramı ile oluşturduğu gerilim atmosferini iyi kullanan,sinema dışındaki biçimsel ögeleri(kendini gösteren kamera hareketleri,iç içe girmiş hikayeler,sert oyunculuklar,özleştirmeye imkan vermeyen dramatik yapısıyla) bize iyi bir şekilde sunan güzel bir seyirlik?
alışıla gelmiş filmlerin çerçevesinin dışında bir film. Lars von Trier bu işi iyi biliyor. filmin sonunda 5 dakika boyunca çığlık atan kadın içleri dağlıyor. salgın o zamanlar çok meşhurdu ve 5 dk boyunca çığlık attırabiliyordu.
@vegidemiyorum
11 yıl önce
Projeyi tekrar baştan yazamayacağını anlayan sinemacılar yeni bir proje oluşturmaya başlar. Bu, bir salgını konu edinen farklı bir korku filmdir. Yeni senaryo gelişirken yaşadıkları şehirde benzer bir salgın da giderek yayılmaya başlar?
Trıer?in ikinci filmi;Avrupa üçlemesinin ikinci basamağında duran Salgını görsel-işitsel noktadan, gerek metinsel anlatımının takip edilmesi gerçekten kolay değil. Bu artık alışkan olduğumuz Trıer yabancılaştırılamasının diğer bir şekli?
Trıer: ?Film dediğin, pabucuna kaçmış taş gibi olmalı!? bu söz Trıer sinemasının üstüne cuk diye oturuyor.Kurmaca içinde kurmaca yaratırken salgına maruz kalan kızın cinnet geçirdiği sahne hem rahatsız edici hemde şok etkisi yaratıyor seyircide. ?Ekspresyonizm? (dışavurumculuk) kavramı ile o ... Devamı
Projeyi tekrar baştan yazamayacağını anlayan sinemacılar yeni bir proje oluşturmaya başlar. Bu, bir salgını konu edinen farklı bir korku filmdir. Yeni senaryo gelişirken yaşadıkları şehirde benzer bir salgın da giderek yayılmaya başlar?
Trıer?in ikinci filmi;Avrupa üçlemesinin ikinci basamağında duran Salgını görsel-işitsel noktadan, gerek metinsel anlatımının takip edilmesi gerçekten kolay değil. Bu artık alışkan olduğumuz Trıer yabancılaştırılamasının diğer bir şekli?
Trıer: ?Film dediğin, pabucuna kaçmış taş gibi olmalı!? bu söz Trıer sinemasının üstüne cuk diye oturuyor.Kurmaca içinde kurmaca yaratırken salgına maruz kalan kızın cinnet geçirdiği sahne hem rahatsız edici hemde şok etkisi yaratıyor seyircide. ?Ekspresyonizm? (dışavurumculuk) kavramı ile oluşturduğu gerilim atmosferini iyi kullanan,sinema dışındaki biçimsel ögeleri(kendini gösteren kamera hareketleri,iç içe girmiş hikayeler,sert oyunculuklar,özleştirmeye imkan vermeyen dramatik yapısıyla) bize iyi bir şekilde sunan güzel bir seyirlik?
@karamat
13 yıl önce
Yapmamalıydın bunu Sayın Trier.
@hamlet
16 yıl önce