11 yıl önce
Siyah beyaz filmine yorum yazdı:
Kötü yönetimi ve isminden kaybeden film. Yönetmen filmin altından kalkamamış film ise isminin altında ezilmiş.
Siyah beyaz filmine yorum yazdı:
Kötü yönetimi ve isminden kaybeden film. Yönetmen filmin altından kalkamamış film ise isminin altında ezilmiş.
Kusursuzlar filmine yorum yazdı:
filmin fragmanı tek kelimeyle çok iyi ve orjinal . tutankhom adlı arkadaş fragmana sallamış fakat inanılmaz merak uyandırdı bende. canavarlar sofrası gibi türkiye için biraz fazla bir film çekmiş olan (sinema salonundaki kemalist amcalar biraz afallamıştı film karşısında) ramin matinin filmini izlemeyi sabırsızlıkla bekilyorum.
Güneşin Oğlu filmine yorum yazdı:
Film güzel hoşta bu Onur Ünlü neden kendi sineması hakkında sürekli yalan söyleyip izleyini aptal yerine koyuyor onu anlamıyorum. Hiçbir zaman hikaye yazmadığını karakterlerden hikaye ürettiğini söylüyor fakat bu filmin olayı tamamen hikayesi senaryosu. Yüzeysel postmodern ve bazı değerleri aşağılayan film çekiyorsun diye ben hikayelere bağlı kalmıyorum yalanı nasıl meşru görüyor tam bir muamma. Filmleri güzel fakat kendisi hakkında bazı soru işaretleri barındıran biri bu adam.
Esaretin Bedeli filmine yorum yazdı:
Haketmesi ve kalitesi nedeniyle değil altmetninden dolayı en sevilen filmdir. Çünkü hapishaneden daha beter olan evlilik kurumundan ve bir işyerinde çalışıp emekli olamama korkusundan kurtulmaya dair bir fantazidir bu film. Evlilik tüm dünyanın ortak bir paydası ve varoluş açsından çözülmesi imkansız en büyük sorunlarından biri olduğu için fantaziye, emeklilik kurumunun ise sağlama alınacak garantiye ihtiyacı vardır. Bu film ikisini birden sağlamıştır.
Kayıp Otoban filmine yorum yazdı:
Yahu abartmayın bu kadar Lynch'i. Freud'ın rüya yorumları kitabından kendisine bile ait olmayan bilinçdışı kırıntılarıyla film çeken, imajlarının derinliği olmayan ve fotokopi gibi birbirine benzeyen 2 film çeken biri. Eraserhead dışında marjinal filmi yoktur kendisinin.
Yaşıyorlar filmine yorum yazdı:
Filmin yönetmeni John Carpenter'in gayet aşırı muhafazakar ve cumhuriyetçi söylemlere sahip olan birisi olduğu bilinip izlendiği zaman adeta paradoksa dönüşüyor film. Carpenter muhafazakar biri fakat filmde kiliseyi bilgi simulasyonu kuran bir kurum olarak kodluyor. Komunizmi ise, filmde üst sınıfın karşısına işçi sınıfından başkarakterleri yerleştirerek öteki konuma yerleştirmiyor. Dini bireysel bir tercih olarak sunsa bile filmin sonu tam tersi. Filmin ismide ayrı paradoks, materyalist olanları yaşayan ve zevk alan insanlar olarak ayrıcalıklı konuma koyuyor fakat filmde http://www.youtube.com/watch?v=Wp_K8prLfso onlarında gördükleri muamele tam olarak bu. Filmdeki siyah eleman ayrı bir dünya. Gösterdiklerinden fazlasını bilmeyen biri böyle bir film çekemez. Takipçinim Carpenter.
Schmidt Hakkında filmine yorum yazdı:
Bu filmde gelinin annesinin yaptığı normaldir. Hatta filmde yabancılaşmamış tek karakterdir. Cüretkar değildir. Canı jakuzi keyfi yapmak istemiştir. Hanfendi biraz kilolu onu yabancılaştırmaya çalışan asıl anormaldir.
Sonsuz Çöl filmine yorum yazdı:
Yetmişlerin biçimci ve toplumsal filmlerini seviyorum. O dönem 68 sonrası yaşanılan varoluş sıkıntısını günümüze nazaran daha samimi buluyorum. Bu filmde onların en iyilerinden. Modern insanın kendisine ait boşluğunu ve sorunlarını o sıralar aborjinlerin erginlenmelerinden walkabout görevini yapmakta olan yerliye bulaştırması inanılmaz bir dram katmakta filme. İşinden kovulan mühendisin aklına sadece kendisi ve çocuklarını öldürmesinin gelmesi filmde inanılmaz bir ince çizgide duruyor. Filmde ahlaki ve etik kod yok yakınma yok başrol oyuncularıyla özdeşleşme yok voyeurism yok ne var sadece göstermek var.
Pi'nin Yaşamı filmine yorum yazdı:
Turnusol kağıdı gibi bir film. Filmin felsefesi tamamen düşen uçakta ateist olmaz mantığı. Muhabbet arasında bu laf geçtiği zaman herkes güler fakat filme çekince görselliştirince hemen hemen her filmde kullanılan sembolleri kullanınca afiyetle yenir.