• genellikle "e" seçeneği olan ve doğru cevap olmama olasılığı yüksek olan, cevapları bilinmeyen konularda da tercih edilmemesi gereken seçenek.*
  • (bkz: hepbiri)
  • (bkz: hepsi)
  • hiç biri'nin doğru yazılmışı.
  • hiç bile'nin ciddi kardeşi.
  • bir hayden carruth şiiri çevirisi

    hiçbiri

    öldün ve yunanlı olduğun için dilinin altına yerleştiresin diye bir madeni para verdiler sana, bir de bal ve peksimet
    ırmak kenarına indiğinde bir de baktın
    deli-kara bir pazarcı kayığı var içinde ince uzun karalar giymiş , biri tırpan elinde.
    karşıya geçince parayı verdin, geçiş ücreti olarak, yola devam ettin,
    üç başlı köpeğe geldin, hırladı üstüne geldi kaçmaya yeltenmediğin halde.
    bala buladığın peksimetleri verdin ona ve yürüdün yıldız tarlalarının arasından
    ve geçip gittin tartarus kapısından
    ya da öldün ve navajo yerlisiydin. seni önceden çıkardılar
    hogan'ından gün ışığında ölesin diye
    ya da aniden içeride öldüysen bacayı tıkadılar, ön kapıya kalas çaktılar
    ve bir başka delik açtılar arka karanlık kuzey yanına ve seni oradan çıkardılar
    ve asla kullanılmadı o hogan bir daha.
    makosenleri çıkardılar ayaklarından ve ters giydirdiler sağ makoseni sol ayağına
    sol makoseni sağ ayağına
    çindi'nin kafası karışsın da izini sürüp geri dönemesin diye
    saçlarını yucca kaktüsünün suyuyla yıkadılar sonra kızarmış ekmekle su verdiler sana
    tam dört gün yetecek kadar ve koyuldun yola
    ama aslında bunları hiçbiri olmadı. öldün o kadar.

    çeviren: sinan fişek
  • tekil hedelerin oluşturduğu bir grubun içinden; bütün tekil hedelerin seçilmesi durumu olan hepsinin zıttı olan birleşik sözcüktür. "hepsi" kelimesi tüm tekillerin seçildiği tam varlık durumunu ifade ederken; hiçbiri sözcüğü belli bir grup içerisinden seçim yapılırken herhangi birinin seçilmemesi durumundaki yokluğu, hiçliği ifade eder.
  • "zaman kendi içinde gerçek bir şeydir. zaman kendi içinde gerçek bir şey olsaydı, zamanın evrendeki sonsuzluğu bir sorun arz ederdi. kant'ın zamanın kapsamına ilişkin bu ikileme getirdiği çözüm, onun zamana dair idealistliğidir. dolayısıyla kant açısından cevap, "yukarıdakilerin hiçbiridir". zaman ne sonsuz ne de sonlu bir niceliktir çünkü zaman nicelik değildir." adrian bardon - zaman felsefesinin kısa tarihi

    (bkz: hiçbirimiz), hiçbir
    (bkz: her biri), hiçbirisi
  • 1923 yılında kütüphane-i sudi neşriyatı tarafından basılan ve günümüze dek hiçbir yayınevi tarafından basılmayan suat derviş romanı. nihayet ayşegül utku günaydın’ın önsözüyle basıldı.
hesabın var mı? giriş yap