1945’te Dali ve Walt Disney bi animasyon için bi araya gelirler fakat ekonomik sorunlar sebebiyle (farklı nedenler de olabilir senaryo konusunda hemfikir olmadıkları pek çok kaynakta mevcut) projeyi askıya alırlar. 1999a kadar kimse animasyona dokunmaz fakat disneyin yeğeni fantasia müzikali için kaynak araştırması yaparken devam ettirmeye karar verir Dali’nin senaryosu ve tablolarıyla birlikte ortaya bu yaklaşık 7 dakikalik Destino animasyonu çıkar. Filmde eldeki çatlaktan çıkan karıncalar parçalanmayı temsil ediyor. Ve Dali animasyonun konusunu zaman labirentinde hayat sorununun büyülü bi anlatımı olarak betimliyor. Walt disneye göre ise basit bi aşk hikayesi. Ve filmde sonradan canlanan devasa heykel olarak kronosun zamanın kendisinin balerine aşik olmasini seyrediyoruz. Ayrıca farklı bi kaynaktan :
The symbolism in Dals art was uniquely Dal. It drew from his everyday life and extracted seemingly arbitrary things such as infinite desert plains, marble statues, baseball players, bic... Devamı
1945’te Dali ve Walt Disney bi animasyon için bi araya gelirler fakat ekonomik sorunlar sebebiyle (farklı nedenler de olabilir senaryo konusunda hemfikir olmadıkları pek çok kaynakta mevcut) projeyi askıya alırlar. 1999a kadar kimse animasyona dokunmaz fakat disneyin yeğeni fantasia müzikali için kaynak araştırması yaparken devam ettirmeye karar verir Dali’nin senaryosu ve tablolarıyla birlikte ortaya bu yaklaşık 7 dakikalik Destino animasyonu çıkar. Filmde eldeki çatlaktan çıkan karıncalar parçalanmayı temsil ediyor. Ve Dali animasyonun konusunu zaman labirentinde hayat sorununun büyülü bi anlatımı olarak betimliyor. Walt disneye göre ise basit bi aşk hikayesi. Ve filmde sonradan canlanan devasa heykel olarak kronosun zamanın kendisinin balerine aşik olmasini seyrediyoruz. Ayrıca farklı bi kaynaktan :
The symbolism in Dals art was uniquely Dal. It drew from his everyday life and extracted seemingly arbitrary things such as infinite desert plains, marble statues, baseball players, bicyclists or telephones and used them as icons where through their isolation they became symbols for deeper emotional themes. A poetic hieroglyphic where limp watches symbolize the destruction of time and the tragedy of love, an open hand with ants eating at the line of the palm depicts the disintegration of man, a crutch suggests that man can not live alone.
@berenices
4 yıl önce
Filmde eldeki çatlaktan çıkan karıncalar parçalanmayı temsil ediyor. Ve Dali animasyonun konusunu zaman labirentinde hayat sorununun büyülü bi anlatımı olarak betimliyor. Walt disneye göre ise basit bi aşk hikayesi. Ve filmde sonradan canlanan devasa heykel olarak kronosun zamanın kendisinin balerine aşik olmasini seyrediyoruz. Ayrıca farklı bi kaynaktan :
The symbolism in Dals art was uniquely Dal. It drew from his everyday life and extracted seemingly arbitrary things such as infinite desert plains, marble statues, baseball players, bic ... Devamı
Filmde eldeki çatlaktan çıkan karıncalar parçalanmayı temsil ediyor. Ve Dali animasyonun konusunu zaman labirentinde hayat sorununun büyülü bi anlatımı olarak betimliyor. Walt disneye göre ise basit bi aşk hikayesi. Ve filmde sonradan canlanan devasa heykel olarak kronosun zamanın kendisinin balerine aşik olmasini seyrediyoruz. Ayrıca farklı bi kaynaktan :
The symbolism in Dals art was uniquely Dal. It drew from his everyday life and extracted seemingly arbitrary things such as infinite desert plains, marble statues, baseball players, bicyclists or telephones and used them as icons where through their isolation they became symbols for deeper emotional themes. A poetic hieroglyphic where limp watches symbolize the destruction of time and the tragedy of love, an open hand with ants eating at the line of the palm depicts the disintegration of man, a crutch suggests that man can not live alone.
@thematrixhasyou
11 yıl önce
izlemek için;
http://vimeo.com/53120187