sonralıkla, shion sono’nun aslında şair olduğunu öğrenmek?! adam şair beyler, o yüzden son yıllarda yaptığı filmleri -bu film de dahil- yorumlamak pek güç. hayal ile gerçeklik arasında sıkışıp kalmış bir dünyaya açılan oldukça zor bir film. Ama yönetmenin bu iki durum arasındaki geçişlerine hayran olmamak elde değil. mitsuko’nun ölümüyle başlayan "sonun başlangıcı" ile film bambaşka bi boyuta geçiyor. zira Freudyen düzlemde ana-kız çatışması olarak adlandırılan Elektra kompleksinin tüm evrelerini yerine getirerek bizi biraz da rahatsız ederek filmi tamamlıyor. Filmin gerçeklik ve hayal dünyası arasında gelgitleri olduğunu söylemiştim fakat aradaki sınırın fazla belirgin olmadığından da bahsetmeliyim. ama filmin ikinci yarısıyla kafaları daha da siken sono, izleyiciyi de filmin içine çekiyor ve error verdiriyor.
@maximumgore
3 yıl önce
7.7 / 10
@ravenna
4 yıl önce
@pnarpnar
11 yıl önce
sonralıkla, shion sono’nun aslında şair olduğunu öğrenmek?! adam şair beyler, o yüzden son yıllarda yaptığı filmleri -bu film de dahil- yorumlamak pek güç. hayal ile gerçeklik arasında sıkışıp kalmış bir dünyaya açılan oldukça zor bir film. Ama yönetmenin bu iki durum arasındaki geçişlerine hayran olmamak elde değil. mitsuko’nun ölümüyle başlayan "sonun başlangıcı" ile film bambaşka bi boyuta geçiyor. zira Freudyen düzlemde ana-kız çatışması olarak adlandırılan Elektra kompleksinin tüm evrelerini yerine getirerek bizi biraz da rahatsız ederek filmi tamamlıyor. Filmin gerçeklik ve hayal dünyası arasında gelgitleri olduğunu söylemiştim fakat aradaki sınırın fazla belirgin olmadığından da bahsetmeliyim. ama filmin ikinci yarısıyla kafaları daha da siken sono, izleyiciyi de filmin içine çekiyor ve error verdiriyor.