yer yer sevimli bir öykü. varoşlardan gelen Monika’yla orta sınıfın biraz üstü Harry’nin yaz aşkını ve bunun sonrasını (evliliklerini) konu almış Bergman. din takıntısı yeni yeni başlamış belli ki. bunu hissettiriyor Monika üzerinden ama dediğim gibi konu gayet basit. pek derin değil diğer Bergman f
... Devamı yer yer sevimli bir öykü. varoşlardan gelen Monika’yla orta sınıfın biraz üstü Harry’nin yaz aşkını ve bunun sonrasını (evliliklerini) konu almış Bergman. din takıntısı yeni yeni başlamış belli ki. bunu hissettiriyor Monika üzerinden ama dediğim gibi konu gayet basit. pek derin değil diğer Bergman filmleri gibi ama daha sonradan noluyorsa filmin ikinci yarısında çıldırmaya başlamış Bergman. aslında bunun tohumlarını ilk bölümde atıyor ama öykü Bergman’ın keskin dokunuşlarıyla şimdiki halini alıyor. film boyunca bir arpa boyu geliştirmediği karakteri Monika’yı, ikinci yarıda daha da beter bir hale sokup evlilikteki kötü gidişin ve maddi sorunların sorumlusu haline getiriyor. Film boyunca her yönden tarafını tuttuğu Harry’yi ise çocukluktan olgunluğa geçirtip, ağırbaşlı bir erkek yapıyor. karısı ve çocuğu için (genel olarak aile kavramı tabiki) elinden gelen her şeyi yapıyor bu Harry. daha doğrusu onlar için yaşıyor (Bergman’a göre tabiki bu) ama bizim Monika bütün bunları elinin tersiyle itip kocasını aldatıyor ve yine Bergman’a göre artık tam bir şeytan, yuva yıkıcı ve ailedeki mutsuzluğun kaynağı olarak betimleniyor.