7.7

34 OY
PUAN VER
5

Imdb: 6.8 (4.555 OY)

KONUSU
Elli yaşındaki Raul Peralta’nın aklı fikri, John Travolta’nın Cumartesi Gecesi Ateşi’nde canlandırdığı Tony Manero’dadır. Raul bir barda sahne alan ufak bir dans grubunun başındadır ve her cumartesi gecesi, idol haline getirdiği karakteri sahnede canlandırır. Derken bir gün, ulusal televizyon kanalı ... Devamı
Elli yaşındaki Raul Peralta’nın aklı fikri, John Travolta’nın Cumartesi Gecesi Ateşi’nde canlandırdığı Tony Manero’dadır. Raul bir barda sahne alan ufak bir dans grubunun başındadır ve her cumartesi gecesi, idol haline getirdiği karakteri sahnede canlandırır. Derken bir gün, ulusal televizyon kanalında en iyi Tony Manero taklidi yarışması düzenleneceği duyurulur. Sene 1978’dir, Şili’de diktatör Pinochet iktidardadır. Dans arkadaşları gizli polis teşkilatı tarafından gözaltına alınırken Raul’un derdi, suç işleme pahasına Tony Manero’ya daha çok benzemektir. Kaybetmenin, takıntının ve zulmün hikayesidir bu.

YORUM YAZ

SPOILER

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar
E

@ersan_kaan

4 yıl önce

9 / 10

Raul, 1978’de, Cumartesi Gecesi Ateşi filmindeki Tony Manero karakterine takıntılı, obsesif, şiddet dolu 52 yaşındaki bir adam. Pinochet diktatörlüğü Şili’nin ahlaki değerlerini, kültürel kimliğini yok ederken, ülke de Amerikan kültürüne, yağmasına açılır. Raul, bu yeni Şili’deki Amerikayı temsil ediyor. Acımasız, dengesiz, şiddet dolu, tam bir hasta ruh. Filmdeki tv, imaj fetişizmi, özenti, başka biri olma arzusu da cabası.
C

@cagdasbdy

9 yıl önce

7.4 / 10

Pablo Larrain’in ülkesi Şili’deki diktatörlük yıllarını anlattığı Pinochet Üçlemesi’nin ilk filmi. Film, zaman zaman sizi şok eden, sert ve bazı yönlerden nevi şahsına münhasır bir kara komedi. John Travolta’nın Cumartesi Gecesi Ateşi’nde canlandırdığı Tony Manero karakterine sapkınlık derecesinde takıntılı olan 52 yaşında Raul’un bir haftasını izliyoruz.

Sanırım bu film için en uygun slogan dans pisti üzerinde cinayet olurdu. Alfredo Castro’nun canlandırdığı Raul karakteri iktidarsız, eğitimsiz, yeteneksiz, istismarcı kaybeden biri olmasının yanı sıra aynı zamanda psikopat bir katil. Raul, bir fantezi peşinde öldürmek, ihanet, istismar etmek ve çalmak için devlet şiddetini, vahşetini içinden gelerek tekrarlayan ve bir bakıma yeniden üreten minyatür bir Pinochet aslında. Pinochet rejiminin davranışlarını yansıtan, diktatör rejimi baskısındaki toplumun bir sonucudur.

Pinochet dönemi Şili’sini son derece başarılı bir şekilde yansıtan ve
... Devamı
Pablo Larrain’in ülkesi Şili’deki diktatörlük yıllarını anlattığı Pinochet Üçlemesi’nin ilk filmi. Film, zaman zaman sizi şok eden, sert ve bazı yönlerden nevi şahsına münhasır bir kara komedi. John Travolta’nın Cumartesi Gecesi Ateşi’nde canlandırdığı Tony Manero karakterine sapkınlık derecesinde takıntılı olan 52 yaşında Raul’un bir haftasını izliyoruz.

Sanırım bu film için en uygun slogan dans pisti üzerinde cinayet olurdu. Alfredo Castro’nun canlandırdığı Raul karakteri iktidarsız, eğitimsiz, yeteneksiz, istismarcı kaybeden biri olmasının yanı sıra aynı zamanda psikopat bir katil. Raul, bir fantezi peşinde öldürmek, ihanet, istismar etmek ve çalmak için devlet şiddetini, vahşetini içinden gelerek tekrarlayan ve bir bakıma yeniden üreten minyatür bir Pinochet aslında. Pinochet rejiminin davranışlarını yansıtan, diktatör rejimi baskısındaki toplumun bir sonucudur.

Pinochet dönemi Şili’sini son derece başarılı bir şekilde yansıtan ve Alfredo Castro tarafından unutulmaz performansa sahip olan kaybetme, kimlik ve saplantı üzerine bir film.

@poormf

9 yıl önce

7 / 10

Siyasal, ekonomik ve ahlaki çöküntünün yaşandığı Faşist Cuntacı Pinochet yönetimindeki Şili'de kaçışın/kurtuluşun yollarından biri de iyice bencilleşip Tony Manero'nun yaptığı gibi yaşamının merkezine dans etmeyi koyup, farklı olmak adına sıradanlaşarak düzenin akışına kapılıp gitmektir...

Hem zaten Tony Manero olamazsan "Bu Tarz" Senin olabilir, olmazsa "O Ses" senin olabilir, "Yetenek Sizsinizdir", "Pop Star" olursun onlarda olmazsa ya futbolcu ya da artiz yaparız seni. Merak etme bi şey olmak için her yolda mübahtır zati senin için...

@cemal_erdem

10 yıl önce

6.5 / 10

Pablo Larrain'in Pinochet dönemini odağa aldığı Şili üçlemesinin ilk filmi. Senaryo ve oyunculuklar açısından tatmin edici olsa da, ilk yarım saatinden sonra aksamaya başlıyor. Larrain üçlemesinin son filmi No'ya göre derdini daha zor anlatan bir film yine de yayılmaya başlayan faşizmi fazla hissettirmeden de olsa kayda değer eleştirmiş. Filmin bana göre en önemli artısı iyi yazılmış olan ana karakteri. Ana karakterin Cumartesi Gecesi Ateşi filmine duyduğu takıntı, takıntısı uğruna gerçekleştirdiği eylemler. Uzun zamandır izlediğim en iyi açılış sahnelerinden birine de sahipti film. Net bir fikrim oluşmasa da ana karakteri sayesinde sinir bozucu bir yapım olan Tony Manero Şili üçlemesi nedeniyle önemli.

@sarhosatlarzama

11 yıl önce

9.4 / 10

bir kaybediş hikayesi. günümüz varoş kesimin delikanlılarının yarattığı toplumsal gerçekliğe parmak basan, "bir insan neden polat alemdar olmak ister" sorusunun görsel cevabı. türkiye ile latin amerikanın sosyo-ekonomik açıdan benzerliklerini de tanık olabileceğimiz enfes bir film.

@bnbnbnbnbn

12 yıl önce

ancak bu kadar adi ve şerefsiz bir ana karakter yaratılabilirdi.
SPOILER

Tony Manero filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Tony Manero filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Tony Manero filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL