7.3

135 OY
PUAN VER
5

Imdb: 7.9 (107.181 OY)

KONUSU
II. Dünya Savaşı’nın ardından Brezilya’ya saklanan bir grup Nazi’yi ele geçirmek için, Amerikan gizli servisi bir Nazi savaş suçlusunun kızı olan Alicia’yı kullanmak ister. Genç kadın, partneri ajan Devlin’e kısa sürede aşık olur. Ancak Alica’nın soğuk cazibesine rağmen genç adam ona sürekli potansi ... Devamı
II. Dünya Savaşı’nın ardından Brezilya’ya saklanan bir grup Nazi’yi ele geçirmek için, Amerikan gizli servisi bir Nazi savaş suçlusunun kızı olan Alicia’yı kullanmak ister. Genç kadın, partneri ajan Devlin’e kısa sürede aşık olur. Ancak Alica’nın soğuk cazibesine rağmen genç adam ona sürekli potansiyel suçlu muamelesi yapmaktadır. Sonunda içlerine sızmak için onu Nazi’lerin lideri Sebastian’la evlenmeye zorladığında araları iyiden iyiye bozulacak ve Alica bir ihanet sarmalının içinde sıkışıp kalacaktır.
Cary Grant

T.R. Devlin

Ingrid Bergman

Alicia Hub...

Claude Rains

Alexander ...

Leopoldine Konstantin

Madame Ann...

Louis Calhern

Captain Pa...

Alex Minotis

Joseph the...

Reinhold Schünzel

Dr. Anderson

Ivan Triesault

Eric Mathis

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@selmass

3 yıl önce

7.8 / 10

Film akıp gidiyor. Hitchcock, Bergman ve Grant bir araya gelir de izlenmez mi.

@bird_one

6 yıl önce

8 / 10

İlginç ama, güzel oyunculuklarından olsa gerek, aralarında gerçekten bir aşk olduğuna inandım. Hissettim o aşkı fazlasıyla.

@asdf_13

10 yıl önce

7 / 10

Filme siyasal yönden de bakmak lazım diye düşünüyorum. Hollywood zamanında nasıl Ruslara ve sosyalizme giydirdiyse, 40'lı yıllara ait bu filmde de giydirmek için Alman milliyetçiliğini seçmiş. Nazilerin savunulacak bir yanı yok tabi. Burada dikkat edilmesi gereken husus Hollywood'un en orjinal eserlerini verdiği 40'lar sinemasında bile propaganda zihniyetinin var olduğudur. Notorious gibi Casablanca'da da bu propagandadan serpiştirmeler görebilirsiniz.

Maalesef bu propagandalar günümüzde "Sanki biz olsak böyle yapmaz mıydık?" , "Adamlar tabii ki kendilerini övecek." veya "Hiçbir şey üretmeden bunları yapanları eleştirmemek gerek." tarzında karşılık buluyorlar. Bu karşılıklar hangi zihniyete dayanıyor bilmiyorum. Tek söyleyebileceğim sinemanın bir sanat olduğunun unutulmaması gerektiğidir. Bu sanata karıştırılan her türlü propaganda eleştirilmelidir.

Filmin ise en güzel yanı ustanın kamera cambazlıkları bence. Altı üstü bir zoom efekti
... Devamı
Filme siyasal yönden de bakmak lazım diye düşünüyorum. Hollywood zamanında nasıl Ruslara ve sosyalizme giydirdiyse, 40'lı yıllara ait bu filmde de giydirmek için Alman milliyetçiliğini seçmiş. Nazilerin savunulacak bir yanı yok tabi. Burada dikkat edilmesi gereken husus Hollywood'un en orjinal eserlerini verdiği 40'lar sinemasında bile propaganda zihniyetinin var olduğudur. Notorious gibi Casablanca'da da bu propagandadan serpiştirmeler görebilirsiniz.

Maalesef bu propagandalar günümüzde "Sanki biz olsak böyle yapmaz mıydık?" , "Adamlar tabii ki kendilerini övecek." veya "Hiçbir şey üretmeden bunları yapanları eleştirmemek gerek." tarzında karşılık buluyorlar. Bu karşılıklar hangi zihniyete dayanıyor bilmiyorum. Tek söyleyebileceğim sinemanın bir sanat olduğunun unutulmaması gerektiğidir. Bu sanata karıştırılan her türlü propaganda eleştirilmelidir.

Filmin ise en güzel yanı ustanın kamera cambazlıkları bence. Altı üstü bir zoom efekti bu kadar mı iyi kullanılır?

@fthgzl79

11 yıl önce

Filmi izlerken,filmin yapım yılını düşünüyorum..O yıllarda bu filmi nasıl yapmış bu adam diyorum..Hitchcock gerçekten çok farklı birisi..Bunu filmlerini izlerken anlıyorsunuz..Zevkle izledim bu filmini de..10/7,4

@princhard

12 yıl önce

Goethenin, edebi anlatı sanatlarında kusursuzluğun nirengi noktası olarak izhar ettiği, ölçülülük prensibine yaslanan Denge Kuramının teorik dayanaklarını Sinema sanatı üzerinden savunmak amacıyla, film tarihi içerisinden cımbızla seçip örnek bir vaka analizinde teste tabi tutarak çözümleyebileceğimiz en elverişli ve görkemli eser Hitchcockun Notoriousu olmalıdır. Filmin görsel tarzının öznelliği üzerinden yönetmene yapılan sitayişler ziyadesi ile yersiz ve mana yoksunudur. Bunun sebeb-i hikmeti ise, kişisel öznelliğin ötesine ulaşılması sonucu, veri olarak alınan senaryonun izlediğimizden daha üstün bir sanatsal formda ve yetkinlik düzeyinde asla şekle sokulamayacağı gerçeğidir. Tıpkı Shakespearein insan zihnini keşfetmenin ötesinde, ihtira ederek kamusallaştırması gibi, Hitchcockda, - kendisini değerli kılan gizemi ifşa etmek pahasına ifade edersek didaktisizmin zıt kutbuna yerleşmiş, tümüyle yararsız, gereksiz olan, saf ve katışıksız
... Devamı
Goethenin, edebi anlatı sanatlarında kusursuzluğun nirengi noktası olarak izhar ettiği, ölçülülük prensibine yaslanan Denge Kuramının teorik dayanaklarını Sinema sanatı üzerinden savunmak amacıyla, film tarihi içerisinden cımbızla seçip örnek bir vaka analizinde teste tabi tutarak çözümleyebileceğimiz en elverişli ve görkemli eser Hitchcockun Notoriousu olmalıdır. Filmin görsel tarzının öznelliği üzerinden yönetmene yapılan sitayişler ziyadesi ile yersiz ve mana yoksunudur. Bunun sebeb-i hikmeti ise, kişisel öznelliğin ötesine ulaşılması sonucu, veri olarak alınan senaryonun izlediğimizden daha üstün bir sanatsal formda ve yetkinlik düzeyinde asla şekle sokulamayacağı gerçeğidir. Tıpkı Shakespearein insan zihnini keşfetmenin ötesinde, ihtira ederek kamusallaştırması gibi, Hitchcockda, - kendisini değerli kılan gizemi ifşa etmek pahasına ifade edersek didaktisizmin zıt kutbuna yerleşmiş, tümüyle yararsız, gereksiz olan, saf ve katışıksız sanatın imgesinin algılanabilirliğini, eğitimli elitlerin tahakkümünden kurtararak, bilet alacak kadar parası olan herkesin kavrayabileceği ve içselleştirebileceği bir biçime kavuşturmuştur. Yeni ve devrimsel olan, artık her şeyin anlatılabileceği, zihinsel kapasiteden bağışık olarak aktarılabileceği ve paylaşılabileceği bir ortamın, platformun mümkün olduğunun kanıtlanmasıdır.

@xserax

14 yıl önce

izlediğim en iyi hithcock filmlerinden biri hatta en iyi noir örneklerinden de biri.ıngrid bergman a hayran olmamak mümkün değil harika bir oyunculuk.Cary grant da aynı şekilde.Çok yoğun bunaltan bir aşk hikayesi değil çok dozunda ve derin işlenmiş bence...Zaten gerilim filmi esas.Bence izlenmeye değer ,1973 yılında da "düşman" adıyla Türk sineması uyarlaması da var..Önce bunu izlemenizi tavsiye ederim..

@gel_gor_ki

15 yıl önce

7.5 / 10

zarif mi zarif bi adam olan kocası, hakikaten çok sevdiği karısını yavaş yavaş öldürürken,"neyin var canım, kendini iyi hissetmiyor musun yoksa?"diye sormaktan da geri durmaz ya... !!

ne de olsa 'güzel sanatların bir dalı olarak cinayet' ekolünden sayılır usta.
A

@amelie8

16 yıl önce

Hitchcock ustanın gerilim ve romantizmi başarılı şekilde harmanladığı belki de en sevdiğim filmi.
SPOILER

Aşktan da Üstün filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Aşktan da Üstün filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Aşktan da Üstün filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL