Ah Güzel İstanbul

(1966)

Oh, Beautiful Istanbul

Film 1 Saat 37 Dk. Komedi, Dram Türkiye 1 Temmuz 1966

7.9

141 OY
PUAN VER
5

Imdb: 8 (2.533 OY)

KONUSU
Haşmet (Sadri Alışık), kuşaklar boyu İstanbul’da yaşamış gün görmüş bir ailenin çocuğudur. Yıllar geçtikçe değişen çağa ve çevresine uyum sağlayamamış, çalışmayı da pek sevmediği için ailesinden kalan servetini peyderpey kaybetmiş, eskiden oturdukları yalının harap bahçesinde bir gecekonduya sığınmı ... Devamı
Haşmet (Sadri Alışık), kuşaklar boyu İstanbul’da yaşamış gün görmüş bir ailenin çocuğudur. Yıllar geçtikçe değişen çağa ve çevresine uyum sağlayamamış, çalışmayı da pek sevmediği için ailesinden kalan servetini peyderpey kaybetmiş, eskiden oturdukları yalının harap bahçesinde bir gecekonduya sığınmış, bildiği tek iş olan sokak fotoğrafçılığı yapmaktadır. Bir gün artist olmak için köyünden kaçan Ayşe (Ayla Algan) ile katılacağı yarışma için fotoğraf çektirirken tanışırlar. Bu yalnız ve saf kıza acıyan Haşmet onu gecekondusuna getirir ve sokakta kalmaktan kurtarır. Günler geçtikçe Haşmet bu saf ama iddialı kıza yakınlık duymaya başlar, ancak bu arada bir rastlantı sonucu Ayşe gerçekten ünlü bir şarkıcı oluverir ve Haşmet’ten kopar.
Ayla Algan

Ayşe Goncagül

Sadri Alışık

Haşmet İbr...

Handan Adalı

Belkıs Hanım

Hakkı Haktan

Meyhaneci

Bilge Zobu

Hıyar Şakir

Ahmet Danyal Topatan

Bakkal Halil

YORUM YAZ

SPOILER

POPÜLER YORUMLAR

YENİ YORUMLAR

Tüm Yorumlar

@asosyalsosyolog

1 yıl önce

8.9 / 10

Türk sinemasının 1960'lı yıllardaki filmlerinin çoğu, sosyo-kültürel değişimin toplum bünyesinde meydana getirdiği toplumun yozlaştığını, dejenere olduğunu ve bunun ortaya çıkardığı sonuçları realist bir minvalde ortaya koyan filmlerden oluşuyor. 1950’lerde ortaya çıkan ve 60’larda kendini iyice belli eden toplumsal değişme başki bir deyişle yanlış batılılaşma sinemaya da yansımış, bu bağlamda önemli ve başarılı filmler yapılmıştır. "Ah Güzel İstanbul (!)" filminin ise bu filmlerden ayrı ve özel bir konumu vardır. Toplumsal ve kültürel yozlaşmanın en sade görüntülerle anlatıldığı, sanattaki yozlaşmanın da belirtilerini içeren, Türk Sineması'nda belki de en yaratıcı fakat bir o kadar da değeri pek bilinmeyen Atıf Yılmaz'ın yönetmen koltuğunda oturduğu "Ah Güzel İstanbul (!)" filmi 1960’lardaki sosyolojik değişmeye ve bu değişime karşı muhafazakâr bir konumda yer almak gerektiğine vurgu yapmaktadır. Yer yer komik ve dramatik diyalogları v
... Devamı
Türk sinemasının 1960'lı yıllardaki filmlerinin çoğu, sosyo-kültürel değişimin toplum bünyesinde meydana getirdiği toplumun yozlaştığını, dejenere olduğunu ve bunun ortaya çıkardığı sonuçları realist bir minvalde ortaya koyan filmlerden oluşuyor. 1950’lerde ortaya çıkan ve 60’larda kendini iyice belli eden toplumsal değişme başki bir deyişle yanlış batılılaşma sinemaya da yansımış, bu bağlamda önemli ve başarılı filmler yapılmıştır. "Ah Güzel İstanbul (!)" filminin ise bu filmlerden ayrı ve özel bir konumu vardır. Toplumsal ve kültürel yozlaşmanın en sade görüntülerle anlatıldığı, sanattaki yozlaşmanın da belirtilerini içeren, Türk Sineması'nda belki de en yaratıcı fakat bir o kadar da değeri pek bilinmeyen Atıf Yılmaz'ın yönetmen koltuğunda oturduğu "Ah Güzel İstanbul (!)" filmi 1960’lardaki sosyolojik değişmeye ve bu değişime karşı muhafazakâr bir konumda yer almak gerektiğine vurgu yapmaktadır. Yer yer komik ve dramatik diyalogları ve iç monologuyla müthiş oyunculuğunu ortaya koyan ve şapka çıkarmak deyiminne şayan olan usta oyuncu Sadri Alışık'ın, ağzından hiç düşürmediği sigarası ile seyyar fotoğrafçılık yapan Haşmet İbriktaroğlu karakteri, bu değişen toplum içerisinde değişmeyen ve değişmek istemeyen, bu yüzden de düşmeyi göze almış bir İstanbul Beyefendisidir. Taşradan İstanbul'a şöhret olma ümidiyle göç eden genç bir kızla yolları kesişen Haşmet, genç kızı yolundan döndürmek ve bu işlerin sandığı kadar kolay olmadığına ikna etmek için çabalamaktadır. Filmin, Türk sanat musikisi, alafranga ve alaturka çatışması, medeniyete ilişkin muazzam yorumları ve dönemin eşsiz İstanbul boğaz görüntüleri ile arşivlik bir film haline gelmesi kaçınılmaz oluyor. Kusursuz yönetmenlik, kusursuz senaryo, kusursuz kurgu ve işlenişi ile gönülleri fetheden bir yapım. Filmin tek kusuru Ayla Algan'ın oyunculuğu olsa gerek. Yer yer oyunculuğunu iyi bulduğum lakin yer yer de pek yapmacık bulduğum sahneler oldu. Sadri Alışık ise dillere destan bir oyunculuk sergilemiş adeta filmi tek başına yürütmüş. Sadri Alışık Ülkemizin yetiştirdiği ender oyunculardandır ve kuşkusuz filmografisinin en kayda değer filmlerinden biridir. İzlemediyseniz şiddetle tavsiyemdir. Mutlak surette izlenmesi gereken kitap gibi bir film...
⭐9/10

@zenobiaa

2 yıl önce

9.2 / 10

çok çok güzeldi

@bcaltuntas

8 yıl önce

üniversitemin sinema topluluğunun açık hava yaz sineması etkinliğinde sevdiğim bir arkadaşımla izlediğim,bu seyir şekliyle nostaljiyi yaşadığım film...

ayrıca antalya'da mayıs ayında açık havada film izlemek acayip keyifli bir olaymış...filmin sonlarına doğruda üşümemiz ise ayrı bir haz.ha birde ertesi gün olan komite sınavımı unutmamak lazım :D

@cemiyettepisiyo

10 yıl önce

insanı istanbuldan korkutur ; ama istanbul işte

@yorgun_nihilist

12 yıl önce

9.1 / 10

şiir gibi film, roman tadında bir eser.

mizahın,ironinin,hicvin batılılaşma ekseninde anlatıldığı harika bir film.

filmin başından sonuna kadar sadri alışık "cigara"sını eksik etmez ağzından,hatta bir sahnede yatakta uyur vaziyette sigarası ağzındadır.

musiki değerlerimizin,faslımızın "çağdaş" müzik adıyla yozlaştırması daha güzel nasıl anlatılabilir,ders niyetine izletilse bu film yeridir.

ayşenin pavyonda "kodaman"ların yüzüne tükürükler saçarak söylediği şarkıların alkışlanması mizahi hicvin en güzel örneğidir vesselam.

@maximumgore

13 yıl önce

8.2 / 10

tamam Atıf Yılmaz da, bide Safa Önal var. Mükemmel bi senaryo. Her babayiğit yazamaz bunu.
R

@riman1729

14 yıl önce

7.8 / 10

şu repilk işi bitiryor sadri alışık ayla nın fotoğrafını çektikten ten sonra

ayla algan : tamam mı

sadri alışık : tamam olmasına tamam yaa...
E

@erobreren

14 yıl önce

8.5 / 10

1966 yılında bir şehir ne kadar yozlaşmış olabilir? 54 yıl sonra bugün gelinen noktayı düşününce "hiç" diyebiliriz.Ancak Atıf Yılmaz'ın öngörüleri günümüz için daha geçerli sanki.Sadri Alışık'ın ağzından dökülen inanılmaz sözlerle, o dönemde az rastlanan, bir tezi, bir derdi olan film Aaah! Güzel İstanbul.Ayla Algan'ın saf köylü kızı rolüne tam oturduğu, Haşmet İbriktaroğlu karakteriyle Sadri Alışık'ın oyunculuğun ötesinde bir şeyler yaptığı, günümüzde bile gücünü kaybetmemiş, kendisini izletmeyi başaran bir film. (panconunarkadasi)
W

@wolfgang

15 yıl önce

moda deyişle "loser"ların, "ezik"lerin şahı haşmet ibriktaroğlu'nun hikayesi...sadri baba ağzından eksik etmediği "sipahi" cigarasıyla döktürür de döktürür, haşmet'i ezdikçe kendi devleşir beyaz camda...
SPOILER

Ah Güzel İstanbul filmine Benzer Film ekliyorsun.

Arama Sonuçları

Ah Güzel İstanbul filmini Kategorize ediyorsun.

Bu filmi aşağıdaki seçenekleri işaretleyerek kategorize edebilirsin.

Arama Sonuçları

Ah Güzel İstanbul filmine Konu ekliyorsun.

Arama Sonuçları

FİLM İLE İLGİLİ İSTATİSTİKLER
GİRİŞ YAP
Şifremi Unuttum!

ÜYE DEĞİL MİSİNİZ?

HEMEN ÜYE OLUN
Aktivasyon Mailim Gelmedi!
ŞİFREMİ UNUTTUM
AKTİVASYON MAİLİ GÖNDER
ÜYE OL